Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 hun er her nå å skal være her i en hel uke i den lille leiligheta vår og sove på sofaen... hun er så forferdelig slitsom, vet ikke hvordan jeg skal klare å holde ut...
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 huff sender en goood klem... hold ut!!!!! lykke til
mamamaren Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 Masse lykke til! Hold ut! Sender masse gode tanker, og holdeutkrefter...
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 26. mai 2007 #5 Skrevet 26. mai 2007 Hei! det er lov til å legge seg nedpå litt selv om hun er der. Ta en middags/formidagslur selv om hun er der. Det er lov å slappe av litt, jeg sliter med bekkenløsning og legger meg i sengen hver dag en time to, sover litt og har en god bok å lese i. Så er du litt mere opplagt når hun er i nærheten. Hun kan vel finne brødboksen selv. Gå deg en tur aleine, få luftet deg litt. spør mannen din, kan du si at du blir fortere sliten og trenger litt luft, trenger å slappe av litt. Så vil nok han si dette til sin mor hvis hun spør.
Tord_og_Trym Skrevet 26. mai 2007 #6 Skrevet 26. mai 2007 Føler med deg!!! Er hun bare på et "vanlig" besøk, eller er hun der for at hun skal være i nærheten når du føder??? For jeg tror ikke at jeg akkurat hadde invitert svigermor på "ferieopphold" hvis jeg har kort tid igjen til termin.... Såpass burde hun kanskje skjønne selv også.... Det er på slutten av svangerskapet man må prøve å opparbeide seg litt overskudd til fødselen, og da nytter det ikke å skulle stå på pinne for overnattingsgjester.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #7 Skrevet 26. mai 2007 ja men hvis jeg går å legger meg , så flyr hun rundt i leiligheten å leter etter husarbeid... ble så lei meg, hadde brukt flere timer på å vaske å rydde liligheten for noen dager siden for å få det fint, noe som er ganske tungt med magen... så i morgest da jeg kom hjem fra butikken var hun i full gang med vasking og styring... hun blir helt vill hvis hun ikke har noe å henge fingrene i! det er så utrolig slitsomt... setter på maskiner med klær som ikke er skitne engang jo... " jaja, siden det er så tungt for deg med magen så blir det vel ikke ordentlig rent når den er i veien... " hurra...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #8 Skrevet 26. mai 2007 hun har jo nettop vært her egentlig... 1 og halv måned siden liksom... men så måtte hun jo selvfølgelig bare komme å se på den nye leiligheten og alle barnetingene vi har fått i hus... har litt under to mnd igjen til termin men er allerede begynt å bli kjempesliten og lei.. gleder meg bare sånn til hun har dratt hjem så jeg kan slappe av resten av tiden til termin, trenger det... leiligheten er for liten til å ha folk boende her så lenge jo...
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 26. mai 2007 #9 Skrevet 26. mai 2007 Hei! Det beste du kan gjøre er å bare lukke øynene og ørene. la henne ta nedvasken for deg da. Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet i det hele tatt. vis for henne at du er kjempesliten, uten å si noe. Hun har jo vært gravid en gang hun også, men husker gjerne ikke hvordan det var. Det er merkelig hvordan vi kvinner fortrenger ting etter hvert. Sett henne i arbeid i stedenfor; er det en spesiell middag/to hun er flik å lage når dere har vært på besøk. Spør henne om hun kunne tenke seg å lage det. jeg har en overaktiv mor som har støv på hjernen, hadde hun kommet til meg slik (nå bor hun bare 45 min unna) så hadde jeg satt henne i gang i stedenfor. Benytt sjansen når det er mulig til å snakk litt rundt siste kontrollen du var på, at du ble rådet til å roe litt ned, slappe mere av. Spør henne om hun har noe gode råd i forhold til det å være sliten på slutten av svangerskapet. Så må hun tenke litt og kansje bli litt anderledes. Motsatt psykologi hjelper på flere enn man tror. på denne måten vil hun føle at du spør henne om råd og hun kansje begynner å ta litt mere hensyn til deg og heller spør om det er noe hun kan hjelpe deg med. Svigermødere er ikke enkle, har jeg forstått på mangen. Har ikke svigermor selv, men min samboer har min mor da som har støv på hjernen. Det er ikke så mye å gjøre med dem, men min mor har lært at datteren er blitt voksen og det er ikke alt hun ønsker råd og hjelp om. Hun har lært at er det noe så spør jeg istedenfor. noe som gjør at min samboer også syntes at det har blitt mye lettere å forholde seg til henne.
Solskinnsjenta Skrevet 26. mai 2007 #10 Skrevet 26. mai 2007 Har du noe strikketøy e.l. du ønsker deg til babyen? Hint om den utrolig skjønne babyjakken søster/venninne/kusine el.l. fikk til sin baby, men at du er så klumsete til å strikke selv. Har du et rotekott/skap som du gjerne skulle ha fått orden på? Noe litt tungt arbeid i hagen, noe som skal males eller beises som du vegrer deg for som gravid? Sett henne på dette, så går hun ikke amok i klesskapet. Men skjønner deg godt, vi har heller ikke god plass og hvis noen bor mer enn to netter på sofaen vår blir det trangt i leiligheten.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #12 Skrevet 26. mai 2007 problemet er bare at det ER ingenting arbeid å sette henne til jo...
22.12.2009 Skrevet 26. mai 2007 #13 Skrevet 26. mai 2007 Få henne til å lage masse mat du kan fryse ned så du har når du har født:)
VinterSol+2 Skrevet 26. mai 2007 #14 Skrevet 26. mai 2007 ja, få henne til å bake! rydde i et kott sy et eller annet be om hjelp til absolutt ALT! hehe. skulle gjerne hatt noen som vasket for meg nå.. har så lyst til å få det rundvasket her før babyen kommer.. tak, vegger osv.. skjønner at det føles litt privat når folk roter rundt i sakene dine, vasker ting du alt har vasket osv, men hun mener det jo bare godt! Ikke vær beskjeden, hun vil gjerne hjelpe til.. evnt, så finner du frem en film, en pose pottis, slenger deg i sofaen og sier "du svigermor, kan ikke vi to bare kose oss i kveld?" kanskje dere kan ha det litt hyggelig sammen, snakke om babyen, litt om forventninger osv? ikke alltid lett å skulle bli farmor, tror jeg.. tror det er lettere å "komme innpå" når en er mormor..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå