Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har oppskrift på noen ordentelig gode vafler?

Barna er så glade i vafler så jeg tenkte jeg skulle overraske dem med det i helgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saa komisk! Jeg skulle akkurat til aa lage ny traad og spoerre etter god vaffelopsskrift! Saa jeg henger meg med her og spoer sammen med deg. Litt "pressing".. hehe.

Jeg oensker oppskrift uten roemme jeg, da. Det er ikke aa faa tak i her i Spania, nemlig.

Skrevet

Hehe.. nå må jeg le.. trenger oxo en god vaffeloppskrift. men det ser ut som jeg må begynne å pløye nedover innleggene her hehe

Skrevet

Denne har jeg funnet på nettet:

 

100g smeltet smør

3 egg

3 ss sukker (toppede)

4 dl melk

1 dl fløte

4 dl hv.mel

2 toppede ts bakeplulver

2 store dæsjer med kardeomme

Skrevet

Hvis dere vil ha det litt sunnere versjon kan dere bytte ut mesteparten av hvetemelet med havregryn, også ha hakkede nøtter, mandler eller solsikkekjerner i :-)

 

Slik gjør dere;

Bland det tørre- rør inn det våte- stek.

 

Velbekomme

 

Skrevet

vafler trenger egentlig ikke noe oppskrift:-)).. men du kan prøve denne

 

3-4 egg

3-4 ss sukker( altså like mange ss sukker som egg)

hvispes godt

ca 5- 8 dl melk

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1/5 ts salt

ca 3 ss rømme ( kan sløyfes, men de gjør vafflene litt mer sprøe og bedre smak)

ha i mel til det blir som en pannekakerøre.

la det stå en 15 min for å svelle, hvis røra blir for tykk så tynn den ut med melk

 

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...