mimmi70 Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Er det noen som har oppskrift på noen ordentelig gode vafler? Barna er så glade i vafler så jeg tenkte jeg skulle overraske dem med det i helgen.
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Saa komisk! Jeg skulle akkurat til aa lage ny traad og spoerre etter god vaffelopsskrift! Saa jeg henger meg med her og spoer sammen med deg. Litt "pressing".. hehe. Jeg oensker oppskrift uten roemme jeg, da. Det er ikke aa faa tak i her i Spania, nemlig.
Bigm@mm@*Fødekl@r* Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Hehe.. nå må jeg le.. trenger oxo en god vaffeloppskrift. men det ser ut som jeg må begynne å pløye nedover innleggene her hehe
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Denne har jeg funnet på nettet: 100g smeltet smør 3 egg 3 ss sukker (toppede) 4 dl melk 1 dl fløte 4 dl hv.mel 2 toppede ts bakeplulver 2 store dæsjer med kardeomme
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Hvis dere vil ha det litt sunnere versjon kan dere bytte ut mesteparten av hvetemelet med havregryn, også ha hakkede nøtter, mandler eller solsikkekjerner i :-) Slik gjør dere; Bland det tørre- rør inn det våte- stek. Velbekomme
lazy-daisy Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 vafler trenger egentlig ikke noe oppskrift:-)).. men du kan prøve denne 3-4 egg 3-4 ss sukker( altså like mange ss sukker som egg) hvispes godt ca 5- 8 dl melk 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 1/5 ts salt ca 3 ss rømme ( kan sløyfes, men de gjør vafflene litt mer sprøe og bedre smak) ha i mel til det blir som en pannekakerøre. la det stå en 15 min for å svelle, hvis røra blir for tykk så tynn den ut med melk lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå