Gå til innhold

er det lov å ha med fulle fedre på fødeavd??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg hadde en liten krangel idag om hva vi skulle. da jeg fåreslo at vi kunne slappe men en film eller noe så sa han at det kunne jeg gjøre for han hadde andre planer. da jeg sa at det var lurt å ta det litt med ro siden lillegutt kan kommer nårsom helst (har tre uker igjen, og det har begynt å åpne seg) så sa han at jeg sto fritt til å gjøre det, men hans verden stoppet ikke pga det. jeg blir så utrolig såret når han sier sånt. han har ikke pratet om noe annet enn at han gleder seg utolig og senest i går når vi lå i senga så sa han at han skulle ønske at lillegutt kom snart.

har hatt endel kynnere og sånn i det sisete, så det jeg lurte på var om han får være med på fødselen selv om han er full, hvis fødselen er på en fredag eller lørdag?? har egentlig ikke så lyst til at han skal være der når han er full, men vil ikke at han skal gå glipp av kanskje det største øyeblikket i livet sitt. men har ikke lyst til at lilleguttens føste møte med faren er når han er full.

hjelp meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

for en dritt!!!

hadde blitt skikkelig forbanna hvis min hadde prioritert seg selv som viktigst i en sånn situasjon!

drikke seg full kan han gjøre en annen gang, og hvis det er noe viktig som han må være med på så kan han jaggu gjøre det edru. det burde både han og eventuelle kamerater skjønne!

han hadde ikke fått være med meg hvis han var full, da er det hans tap, og så får han angre senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tulling,... du ofrer 9mnd,.. skal ikke han kunne klare å holde seg uten alkohol noen få uker til du har født?

Hadde blitt steik forbanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min samboer oppført seg sånn hadde jeg heller spurt svigermor eller svigerinna mi om å følge meg på føden. Han skal jo være der for å hjelpe og støtte deg, ikke bare for å oppleve det største øyeblikket.

 

Verden stopper ikke opp, nei selvfølgelig ikke men det er noe som heter å respektere hverandre og jeg synes absolutt han burde respektere deg mer en det han tydeligvis gjør. Unnskyld meg, men ble skikkelig forbanna når jeg leste innlegget ditt. Ikke sint på deg men HAN!

 

Heldigvis for meg har min samboer holdt seg unna alkohol siden påske (etter eget ønske), han gleder seg til å være med og vil heller være hjemme her hos meg når han kan istede for å fly ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff.. det var vondt å lese det. glad min samboer ikke sier sånt. ville aldri hatt med en full mann på fødestua! det er ingen lett ting å gå igjennom en fødsel.. så da er det best om far er ved sine fulle fem når det skjer. sett ned foten. jeg hadde som hun over sier heller hørt med noen andre når han er så useriøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han kan si slikt, så tror jeg at jeg hadde svart at han sto fritt til å gjøre det (gå ut og drikke), men din og babyens verden stopper ikke for det, så hvis fødselen setter i gang, drar du alene.

Det er selvfølgelig ikke så gøy for din del, men jeg tror ikke jeg hadde møtt opp på fødeavdelingen med en full mann. Høres ut som deres første baby? Da kan det være fint å ha med noen som støtte, og da ville jeg aldri hatt med meg en full mann i hvert fall! Da hadde jeg faktisk heller født alene.

 

Jeg hadde blitt utrolig sint over at han prioriterer på den måten. Da måtte han jammen tatt følgene av prioriteringen sin også! Altså gått glipp av fødselen. Men dere skal jo gjerne leve sammen etterpå også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så enig..... min samboer fester å koser seg som aldri før.. å driter i om det bare er noen uker igjen. (jeg har 2 uker igjen) Han kan finne på å være borte fra fredag til søndag... mmm... Drittsekk.. Så skjønner deg veldig godt.

Jeg har valgt å ta mamma med meg. (jeg er 28 å det er min andre fødsel) hun var med på den første å. Han var med, helt til jeg gikk i fødestolen.

Så jeg driter egentlig i om han er på fylla eller ikke. Er han det så kommer han ikke i nærheten av sykehuset.. Da blir det KRIG.

(men han kan bare prøve å feste nå de siste 2 ukene... da blir han en familie fattigere... særiøst...)

Vet at det ikke nytter å si noe til dem heller... når de har bestemt seg. Men bare fortell han at du absolutt ikke kommer til å ha han med hvis han er full. Kan love deg at han ikke slipper inn på føden heller hvis du ikke vil det. Man er utrolig beskytta der inne. Nesten som en festning.. hehe.. Jordmødrene er strenge når de må det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men vurderer du seriøst og ta med en full mann på føden? Her skal det settes et lite barn til verden, og jordmødrene har vel litt annet og gjøre enn og ta seg av den fulle mannen din! Hørte om et par der mannen stilte full under fødselen, og det ble sendt bekymringsmelidng til barnevernet fra sykehuset! Så synes du skal tenke deg litt om!

Er klart at det er et stort øyeblikk, og at du vil at han skal få oppleve det, men da bør han jammen meg være edru! Og det burde han skjønne selv også! Får jo ikke så mye ut av det om han er full, dessuten kan det jo hende at du kunne trenge litt hjelp pg støtte, og det er vel ikke så lett hos en full mann!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff min å var sånn at han ville ut å drikke når det nærma seg fødsel..men de siste 2 ukene har han skjønt alvoret. jeg har sagt at om han drikker og jeg må dra så driter jeg i å si ifra til han. å han vet godt at jeg mener det. han vil veldig gjerne være med på fødselen så han har klart å holdt seg edru 2 helger nå. jeg har termin neste fredag forresten:)

bare vær beinhard! velger han fylla framfor deg så ta med deg ei venninne på fødselen istede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare helt sjokkerende!!! Min mann måtte nok rett og slett ha flyttet ut for godt hvis han hadde hatt en slik oppførsel. Hvorfor velger mange å være i destruktive forhold undrer jeg meg alltid over, for en slik oppførsel med mangel på respekt over det som snart skal skje, virker ikke som et engangstilfelle.

Ønsker deg lykke til, men ta for all del ikke med deg en beruset person med på fødeavdelingen eller noe særlig berusede personer i kontakt med barnet ditt senere heller. Jeg synes det er KJEMPEGØY med en fest, men barn og alkohol hører IKKE sammen, og på fødeavdelingen er det helt absurd! Jeg har født tidligere og tanken på en full person ved min side i en slik situasjon...ALDRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg spør deg anonym,men hvorfor i all verden går du hen å får et barn til med han her. Herregud. -Du kaller pappaen til babyen din for drittsekk..... Jeg vil nå si at det sier litt om deg og jeg da... Ansvarsløst.........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo bare helt absurd ut. Tviler på om jordmor vil la han være der inne med promille... samboeren min har ikke turt å drikke på kjempelenge (Kanskje en øl til maten), fordi han vil få med seg alt. Nå har vi bare tre uker igjen og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg anonym,men du kaller pappaen til babyen din dritsekk??

Hvorfor får du et barn til med han? Sorr,men ingen medfølelse fra min side. Vil nå si at det sier litt om deg og jeg da.. Er gald jeg har det sånn som Ingrid-22.06.07-gutt jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å si det sånn.... han er ikke sånn til vanlig(????) tro det eller ei.

Men det virker sånn at han har helt "fri" nå når jeg ikke kan gå ut. Han bare tar helt av.

Men har satt foten ned nå for å si det sånn.. å det burde hun som har startet denne tråden også gjøre.

Man vil helst ikke bli alene sånn rett før fødsel. (pluss at vi har ett barn fra før) Men jeg kasta han ut (da han dro på fest på 16 mai å ikke kom hjem før i tolv tia 17 mai...) Han har ikke rørt noe siden da for å si det sånn. Han er inne i varmen igjen nå da. Han har sett alvoret selv nå (sier han selv) å har tryglet å bedt på sine knær.

Man kan vel heller ikke si at det sier litt om meg heller(?)

Hva skal man gjøre? Skal man bare droppe hele fyren (som man har vært sammen med i 9 år) Å sitte alene med 2 barn?? eller skal man prøve å komme til bunns i problemet.. som han ikke ser på som ett problem i det hele tatt (før nå da)

Enkelt å si for dere som ikke har det sånn, at det er bare å kvitte seg med fyren. Men så enkelt er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...