Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er nå 1 mnd gammel og har i det siste begynnt å gulpe og kaste opp veldig ofte, nesten etter hvert måltid. Mengdene varierer veldig, men igår kveld/natt kasta han opp store mengder 3 ganger. Vi måtte skifte på senga og på ham. Er dette normalt? Bør jeg ringe barnelegen? Han virker kvikk ellers, kanskje litt mer grinete enn normalt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min også har gjort det til tider. Jeg tror det var fordi han fikk i seg alt for mye på en gang. Han begynte å brekke seg, å så kom alt opp igjen.. Dette skjedde ikke hver gang. Etter at jeg begynte å ta en "skiftebleie pause" mellom puppene, sluttet han med dette. Alle gulper opp overskuddet.. Men hvis du føler at dette skjer litt for ofte, bør du snakke med dem på HS. Lukkeklaffe i spiserøret er ofte litt slapp hos de minste barna.

Skrevet

Hei, jeg har hatt to "gulpere", og kjenner igjen det du skriver. Så lenge babyen legger godt på seg, pleier det ikke å ha noen betydning. Likevel kan det være lurt å snakke med HS og barnelegen om det på kontroll, i tilfelle det er noe med lukkeklaffen (eller hva de kaller mekanismen).

Skrevet

Hei! Jenta mi har også holdt på sånn. Jeg opplevde at hun enkelte ganger hostet litt, også kastet hun opp. Det er jo en av de viktigste overlevelsesrefleksene de har.. I en periode så regulerte jeg slik at hun ikke fikk så mye mat hver gang, men ofte, og jeg opplevde at det ble bedre av det. Jeg tok kontakt med x antall leger + hs, og de sa at så lenge hun la på seg som hunskulle så var det ikke farlig. De kjente også på fontanellen for å sjekke at den ikke var nedsunket eller bulende.. Men en ting er sikkert, det er kjempe ekkelt og jeg ble veldig redd når det sto på. Nå er hun snart 4 mnd og det er en stund siden sist. Men sjekk med lege/hs så slipper du å engste deg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...