Snappie Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Hvilken størrelse anbefales å kjøpe og hvor mye i denne størrelsen? Noen sier 50 er veldig lite og det ikke er nødvendig, men heller bedre å gå rett på str. 56. Hva sier dere? Jeg er selv 1.70 og pappaen 1.80.
jentebabymom Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 jeg har kjøpt mye i 50, noe i 56 men jeg får jente..
m0n|ca me 2 små Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 eg va 50 når eg vart fødd å kjæresten 52, sønnen vår va 51 og de va lite vi burkte av kle i str 50, men må sei de va litt kjedi å brette opp armane den første tida:p
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 Jeg har et eller to sett i str 50. Også har jeg endel i str 56. Gidder ikke å kjøpe mer nå, kommer til å se ann etter at babyen er født tenker jeg, heller kjøpe mer da hvis det trengs
jentebabymom Skrevet 26. mai 2007 #5 Skrevet 26. mai 2007 har overdrivd litt jeg... har en stapp full kommode med str 50 men men
25 mai Skrevet 26. mai 2007 #6 Skrevet 26. mai 2007 Oy.viss dere spørr rundt dere av dei som har født,så vil dei fleste sei dropp str.50.Det er ytterst få som får brukt det og i såfall kansje i kun 1-2 veker.Om det er jente eller gutt..Har eit sett i str.50.Resten i 56.Det er det du får mest bruk for.Barnet øker i vekt så snart du starter ammingen/tillegget.56 er den str.av dei du vil få mest bruk for.Veninna mi fødte ei jenta på 3400 gr.brukte str 50 i 3 dager....
Gjest Skrevet 26. mai 2007 #7 Skrevet 26. mai 2007 Får man en baby i 4500-5000 g. klassen, passer kanskje ikke str 56 noe særlig lenge, mest sannsynlig ikke i det hele tatt Så denne gangen har jeg bevisst vurdert klær i str. 62-68.
tolle Skrevet 26. mai 2007 #8 Skrevet 26. mai 2007 Litt lurt og høre med betjening i butikk, gjerne str er store eller små. Vi fikk en liten jente på 49 cm sist og da var alle klær for store. Heldigvis kom min mor med noe i str 50, men det var ikke mye. Men de vokser UTROLIG fort ut av de minste str. Jeg hadde ikke gått hen og kjøpt noe i str 50.Det blir brukt i en el to uker. Begrenset meg med str 56, vokste fort ut av dem også. Str 62 brukte vi veldig lenge. Jeg kjøpte veldig lite før jenten vår ble født, så jeg kunne gå og kose meg med handlingen når jeg hadde henne med meg.
Tord_og_Trym Skrevet 26. mai 2007 #9 Skrevet 26. mai 2007 Dessuten får du nok en del klær i gave vil jeg tro.... Det gjorde jeg med min 1. og også med nr. 2 - selv om jeg sa at jeg hadde stort sett det jeg trengte siden begge er gutter. Venter nå nr 3. Hvis noen spør om hva jeg ønsker / behøver så prøver jeg å komme med forslag om noe annet enn klær. Men det er riktig som de andre sier - 50 vokser de ut av nesten før de er født. Nr. 2 hos meg brukte ikke 50 i det hele tatt for han var 53 lang og veide 4550. Men din høyde/vekt nå har ikke så mye å si - din fødselsvekt har kanskje en betydning, men det hadde den ikke hos oss. Jeg var 2765 og 47 da jeg ble født, men nr 2 var altså "stor". Mannen min og mitt 1. barn er født prematurt så det kan jeg ikke helt sammenligne med. Men prematurklær starter på 44 så det finnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå