Gjest Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Fikk beskjed av jordmor at folat var et viktig vitamintilskudd som jeg skulle ta hele svangerskapet! Trodde bare at jeg skulle ta det til rundt uke 12 jeg!?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Det trodde jeg og...shit. Har ikke spist det siden uke 13 jeg
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 Fikk beskjed av lege at det var bare å fortsette + ta jerntilskudd. Tar nå vitaplex og jern/folat/C-vitamin.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 Nei, tar ike det lenger. Jordmor sa det ikke var nødvendig å ta noe annet enn omega 3. (å folat fram til uke 13) Bebisen min er fortsatt fin å frisk inni magen.
Mamma til snart 4 Skrevet 26. mai 2007 #6 Skrevet 26. mai 2007 det sa jm til meg også, holdt kun med omega3 etter uke 13, når en er over 20 veker kan det var noen som må ta jern tilskudd, men dette skal snakkes om med lege først, pga at alle trenger det ikke. spis leverpostei=)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #7 Skrevet 26. mai 2007 jeg har også fått beskjed om at det er viktigst i begynneslen....12-13 uke.
LiKr Skrevet 26. mai 2007 #8 Skrevet 26. mai 2007 Jeg sluttet med det gravid-tilskuddet når jeg kom i uke 13.... Men nå spiser jeg vanlig multivitaminer og der er det også folat. RIktignok ikke 400, men 200 (mg er det vel..)
"husmor"med lille Nora Skrevet 26. mai 2007 #9 Skrevet 26. mai 2007 eg spiste til eg var 15 uker på vei.. spiste bare opp pakken eg, men JM sa eg ikke behøvde å kjøpe mer.. Tar omega 3 nå
Caelyn Skrevet 26. mai 2007 #10 Skrevet 26. mai 2007 Jeg tar folat.. MEN har påvist mangel på folsyre, noe jeg har hatt siden 2005 ellerno.. Så må mer eller mindre konstant gomle folsyretabletter
Tulletutta Skrevet 26. mai 2007 #11 Skrevet 26. mai 2007 tar multivitamin tilskudd og der er det jo folat i, men tar ikkje utenom det nei, legen min sa at det ikkje hadde så mykje for seg.. Men er jo mangen som siere at det er bra å ta det videre..
Sommerfugl78 Skrevet 26. mai 2007 #12 Skrevet 26. mai 2007 Tok de anbefalte 400mg til noe etter uke 12. Nå tar jeg Møllers godt for hjertet, som inneholder 200mg.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #13 Skrevet 27. mai 2007 jeg spiser folat, b vitamin og tran....Dette sa de jeg burde for å sikre baby at den har det den trenger...eller egentlig at jeg har det jeg trenger siden baby bare tar det han trenger=) Men så spyr jeg hver dag og da=(
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 27. mai 2007 #14 Skrevet 27. mai 2007 Jeg spiser det ikke nei =)Bare de tre første måneden fikk jeg beskjed om!og det syns jeg er logisk også i forhold til babyen. For min egen del prøver jeg å få i meg folat ved å spise et sunt og variert kosthold!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #15 Skrevet 27. mai 2007 Jeg skal ta det hele svangerskapet, tar sånne multivitaminer som inneholder folsyre, jordmora sa at jeg trenger ikke men det gjör ingenting, bare bra det
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #16 Skrevet 27. mai 2007 jeg skal også spise folat hele svangerskapet...spiste 400mg fra jeg var gravid til 12 uke...og fra 13uke og ut svangerskapet skal jeg spise 1 mg....:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå