Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed av jordmor at folat var et viktig vitamintilskudd som jeg skulle ta hele svangerskapet! Trodde bare at jeg skulle ta det til rundt uke 12 jeg!?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Det trodde jeg og...shit. Har ikke spist det siden uke 13 jeg

Skrevet

Fikk beskjed av lege at det var bare å fortsette + ta jerntilskudd. Tar nå vitaplex og jern/folat/C-vitamin.

Skrevet

Nei, tar ike det lenger. Jordmor sa det ikke var nødvendig å ta noe annet enn omega 3. (å folat fram til uke 13)

Bebisen min er fortsatt fin å frisk inni magen.

Skrevet

Nope...er vel egentlig mest viktig i begynnelsen!

Skrevet

det sa jm til meg også, holdt kun med omega3 etter uke 13, når en er over 20 veker kan det var noen som må ta jern tilskudd, men dette skal snakkes om med lege først, pga at alle trenger det ikke. spis leverpostei=)

Skrevet

jeg har også fått beskjed om at det er viktigst i begynneslen....12-13 uke.

Skrevet

Jeg sluttet med det gravid-tilskuddet når jeg kom i uke 13.... Men nå spiser jeg vanlig multivitaminer og der er det også folat. RIktignok ikke 400, men 200 (mg er det vel..)

Skrevet

eg spiste til eg var 15 uker på vei.. spiste bare opp pakken eg, men JM sa eg ikke behøvde å kjøpe mer.. Tar omega 3 nå:)

Skrevet

Jeg tar folat.. MEN har påvist mangel på folsyre, noe jeg har hatt siden 2005 ellerno.. Så må mer eller mindre konstant gomle folsyretabletter :(

Skrevet

tar multivitamin tilskudd og der er det jo folat i, men tar ikkje utenom det nei, legen min sa at det ikkje hadde så mykje for seg.. Men er jo mangen som siere at det er bra å ta det videre..

Skrevet

Tok de anbefalte 400mg til noe etter uke 12. Nå tar jeg Møllers godt for hjertet, som inneholder 200mg.

Skrevet

jeg spiser folat, b vitamin og tran....Dette sa de jeg burde for å sikre baby at den har det den trenger...eller egentlig at jeg har det jeg trenger siden baby bare tar det han trenger=)

Men så spyr jeg hver dag og da=(

Skrevet

Jeg spiser det ikke nei =)Bare de tre første måneden fikk jeg beskjed om!og det syns jeg er logisk også i forhold til babyen. For min egen del prøver jeg å få i meg folat ved å spise et sunt og variert kosthold!

Skrevet

Jeg skal ta det hele svangerskapet, tar sånne multivitaminer som inneholder folsyre, jordmora sa at jeg trenger ikke men det gjör ingenting, bare bra det :)

Skrevet

jeg skal også spise folat hele svangerskapet...spiste 400mg fra jeg var gravid til 12 uke...og fra 13uke og ut svangerskapet skal jeg spise 1 mg....:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...