Gå til innhold

Hatt kynnere i over 1 time nå, normalt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 28. Hatt konstante kynnere (det jeg tror er kynnere...) i over 1 time nå... er dette normalt? Magen snurper seg sammen, blir hard og jeg kjenner et ubehag ned i bekkenet, nesten som svake menssmerter...og har litt ubehag i korsryggen. Er det normalt at det varer så lenge? Redd for at det kan være noe galt... Ikke helt sikker på hvordan man kjenner forskjellen på kynnere og rier...

Og jeg som skal på jobb om noen timer... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring fødeavdelingen og forklar situasjonen, så får de avgjøre om du skal komme inn til kontroll. Det kan være tegn på prematur fødsel...

Skrevet

Hei! Hadde en hel dag med slike ubehagelige kynnere rundt uke 24. Var på ekstra UL sjekk hos gyn. Der var alt normalt med både mormunn og baby.

Fikk de i forbindelse med mye stress. Synes du bør vurdere å være hjemme fra jobb idag. Mitt råd er å ta en varm dusj, og legge deg å hvile. Stress ned.

Ring føden og snakk med jordmor, du kan også be om å få en sjekk.

Skrevet

jeg hadde det slik ofte i svangeskapet, men babyen kom ikke før 7 dager over termin... det kom som regel når jeg var litt sliten eller stresset. men ring jordmor, så roer hun deg ned! De er som regel veldig snill og flink!

Skrevet

Kynnere går over hvis du reiser deg og går litt rundt dersom du kjenenr de mye mens du slapper av. Hvis det er sånn at du har stresset mye i dag, så må du heller prøve å legge deg ned og slappe av og se om de går over. Med andre ord; kynnere går over når du gjør noe annet enn hva du gjorde da de startet på en måte... litt vanskelig å forklare, men håper du skjønner.

Desssuten; er du bekymret så ring føde og snakk med en jordmor. Det er derfor de er der og du er alltid velkommen til å ringe de!

Men som et tips da; kynnere er som regel et tegn på at man har stresset for mye og det er kroppens måte å si i fra at du bør roe ned litt. kanksje du skulle vurdere å være hjemme fra jobb i kveld?

Ønsker deg god bedring i alle fall!

Skrevet

Ringte føden...de ønsket at jeg skulle komme for en sjekk.. De var kjempehyggelige og tok seg god tid til oss :-) Kynnerne holdt på i over 5 timer i strekk, men roet seg etter hvert. Det var heldigvis ikke noe tegn på for tidlig fødsel, men jeg fikk sykemelding og beskjed om å ta det rolig.. Alt var bra med den lille! :-) Så mor er lettet :-) Verre med jobben, de ringte og maste om ikke jeg kunne komme likevel, fordi de ikke fikk tak i folk...men jeg sa det ikke var mulig. Ingenting er viktigere enn den lille... ! Men ikke gøy å ha dårlig samvittighet pga jobben heller...

Fått beskjed om å komme tilbake til føden dersom det blir verre igjen...

Kynnerne var merkelig nok like intense selv når jeg var i bevegelse...

Tusen takk for alle svar! :-) Godt å ha noen å rådføre seg med når man er usikker selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...