Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Nå har jeg kjøpt ALT jeg mener er absolutt nødvendig å ha i hus før babyen kommer... Men lurer på om det er mange som kjøper brystpumpe før fødselen? For det har ikke jeg kjøpt..aner jo ikke hvordan melkeproduksjonen vil bli... En annen ting er flasker, ikke kjøpt en eneste en...vet ikke hvilke jeg skulle valgt en gang..(tips taes i mot med takk)! Og trenger man egentlig flaskevarmer (avent har en har jeg sett)? Hva tror dere damer??
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 26. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 26. mai 2007 Dytter litt jeg...er så utålmodig;)
mamamaren Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 Jeg har fått låne en prystpumpe av ei venninne. Problemet med å kjøpe på forhån, vil jeg tro er at du ikke vet hvordan melkeproduksjonen blir, og om det er fordelaktig for deg å ha elektrisk- eller håndpumpe? Fikk litt flasker av henne også. Det tror jeg kommer godt med. De var Avent flasker, men jeg vet ikke om det har noe å si, siden dette er min første... Vet det er forskjell på størrelsen på smokkedelen, hvor mye de gir fra seg, så i begynnelsen skal en ha en del gummideler i str. 1. Jeg kommer til å gå for mest mulig amming, men tenker at det blir nok nødvendig med flasking og. -Kan hende han blir veldig tørst i sommervarmen, eller jeg trenger litt avkopling fra all ammingen Flaskevarmer har jeg virkelig ikke tenkt på! Noen med erfaring der ute?
jentebabymom Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 du kan jo bare kjøpe en etter du er ut av sykehuset da vet du jo bedre. jeg skal ta ting litt etter det jeg , da vet man jo bedre. flaskevarmer har jeg ikke hørt noe om nei.
Alba44 Skrevet 26. mai 2007 #5 Skrevet 26. mai 2007 Brystpumpe og flasker er noe jeg skal vente med til etter fødselen å kjøpe hvis det er nødvendig. Ikke lett nå å vite hva jeg trenger.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 26. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2007 Ja det er nok lurt det...er bare så utålmodig om dagen, vil ordne og fikse alt;) Jeg er nok ikke den eneste som føler det sånn vil jeg tro... Lykke til alle sammen og takk for svar;)
mamamaren Skrevet 26. mai 2007 #7 Skrevet 26. mai 2007 Nei, det gjør nok de fleste. Her skal vi lage et trygt rede for minsten ;-)
j05-g07-fødeklar Skrevet 26. mai 2007 #8 Skrevet 26. mai 2007 Jeg ville absolutt hatt en pumpe for hånden. Kanskje du kan låne en av noen?? Melka kommer litt sånn plutselig og da er det bare enorm spreng. Noen får godt til å håndmelke og da trenger en jo ikke pumpe men det er ikke alle som får til det. Jeg fikk det ikke til med min første. Jeg kjøpte først en manuell men fant fort ut at jeg trengte en elektrisk. Men dette er sånn en finner ut at litt etterhvert. Jeg ville gått for dr.brown sine små flasker 125 ml til en liten baby. Jeg vil veldig gjerne at babyen skal bli vant til flaske. Men her strides det om når det er lurt å innføre flaske fordi en skal være forsiktig slik at en ikke ødelegger for ammingen siden ungen suger annerledes og må "jobbe" litt mer for maten ved brystet enn ved flaska. Jeg mener personlig at det er for lenge å vente en mnd før en introduserer flaska. Med førstemann så introduserte vi flaska etter 2 uker, og det gikk veldig bra.
Lykkemor :) - Fødeklar! Skrevet 26. mai 2007 #9 Skrevet 26. mai 2007 Har ikke kjøpt brystpumpe, venter med det til etter fødselen - man vet ikke hvordan melkeproduksjonen blir, om man trenger manuell eller elektrisk pumpe eller om man kun klarer seg med å håndmelke. Ang. flasker så finnes det jo veldig mange, selv har vi kjøpt Dr. Brown-flasker fordi jeg synes de er de beste. De er dyre, men var på halv pris, så da slo vi til! Melkevarmer er etter min mening noe man ikke trenger - det går like greit å bruke en kopp med varmt vann til å varme opp melka. Babyindustrien er virkelig stor og kynisk - man kan jo absolutt ruinere seg der ute!
tina 79:) Skrevet 26. mai 2007 #10 Skrevet 26. mai 2007 Hvis du bor i næreheten av en Babyshop, så leier de ut både elektriske og manuelle brystpumper til 18,-/ døgn. Fikk tips av personalet der om å leie noen dager for å se hva jeg egentlig hadde behov for hvis jeg måtte skaffe meg en brystpumpe. De har jo også oppe til 20.00 på hverdager, så da skulle det være ganske enkelt å få tak i! Jeg har også kjøpt en Dr.Browns flaske, og noen få bokser med morsmelkerstatning, bare for å ha i backup hvis alt skjærer seg.
Linda-Kristin=) Skrevet 26. mai 2007 #11 Skrevet 26. mai 2007 jeg har ikke kjøpt bryspumpe ennå, tror ikke jeg kommer til å gjøre det før fødselen... kan jo sende sambo ut etter vi har kommet hjem hvis vi ser at vi trenger det! men har vært å sett på noen på apoteket og der hadde de en manuell aventpumpe til ca 500 kr og der fikk du med to flasker:) tenkte litt på å kjøpe den men å la være å åpne plasten så kanskje det går an å levere den inn om jeg ikke skulle få bruk for den...
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 26. mai 2007 #12 Skrevet 26. mai 2007 Hei! var på ammesamtale med jordmor her sist uke. dette anbefalte hun: * to/tre flasker det er varmt om sommeren til å ha i bakhånd. Du kan bli syk, ikke ha nok melk etc. * en pakke med morsmelkerstaning kan være greit å ha i skapet, til kriser. Så slipper man å kjøre evt på bensinstasjonen seint søndags kveld. * vent til etter fødselen og se behovet for brystpume og masse flasker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå