Gå til innhold

Spennende!


Solskinnstrall

Anbefalte innlegg

Dette er jo utrolig spennende. Jeg leser i boka jeg fikk hos legen om hvor i utviklinga den lille i magen er. Når jeg så at den ikke var større enn en ert , men hjertet faktisk har så vidt begynnt å slå, ble jeg inponert over kroppens under.Helt merklig:) Ønsker alle her en go lørdag- her jeg bor er det strålende solskinn og blå himmel. Hva kan vel være bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solskinn er også. Ser ut som det blir en flott dag.

Jeg er tidlig på vei jeg også, og har regnet ut at hjertet på min lille spire begynner å slå denne helga. Det er virkelig utrolig. Tenk, og alt går bra begynner det å slå nå og skal fortsette med det i ca 90 år fremover.

Fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fascinert over kroppens undrer...Det er mye som skal klaffe for at alt skal bli riktig under utviklingen fra embryo til foster.Jeg er i uke 8 nå,dvs 7+4.Jeg følger med i mange forskjellige bøker om hvordan det går med den lille inni magen min.Nå er den blitt ca 1 cm stor,har armer og ben,anlegg for munn og ører.Rart!!!Jeg syns det er helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja det er så jeg får tårer i øynene!

Tenk så heldige vi er som får bære på et helt nytt liv inni oss! At den lille spiren som bare akkurat har fått et lite rør som fungerer som hjerte, skal bli et helt ekte menneske med tanker og personlighet.. Det er virkelig ikke til å fatte!

 

Og jo mer man leser embrylologi, jo mer utrolig blir det. Bare om utviklingen av ørene, som i begynnelsen ligger på halsen, for eksempel.. Eller om hvordan man blir jente eller gutt; utgangspunktet er nemlig det samme.

 

Nei, dette er virkelig til å bli religiøs av syns nå jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...