Gå til innhold

Solkrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke solkremer bruker dere til dere selv og barna når dere skal til syden? Jeg er nå litt opptatt å finne den beste og tryggeste solkremen jeg da. Har derfor sammenlignet de to solkremtestene som er blitt gjort, en fra i fjor og en fra i år. Det viser seg at de solkremene som kom best ut i fjorårets test (best ut ift "farlige" stoffer) kommer dårligst ut i år. Årets test sjekket ift dekningsevne for UVA og UVB.

Vanskelig å bestemme seg for hvilken en jeg skal velge. I fjor vant Babyline sin og den har jeg brukt siden. Det viser seg nå altså at den er dårligst på UVA og UVB.

Hvilke velger dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyline og UV drakt.

Smører heller litt oftere:)

Skrevet

Jeg har også kjøpt uv-drakter til alle tre barna. Og kanskje jeg skal holde meg til Babyline. Ingen ble solbrent i fjor med den ihvertfall.

Skrevet

Dr Hauscha og uv-drakt...

Det beste med den solkremen er at det ikke er farlig å få den i munnen... og brukte den på mini i fjor når han var under året og ble ikke solbrent, hadde på uv-drakt 50% av soltiden. Var kun i skyggen når han sov!

• 2 uker senere...
Skrevet

Cliniderm sin solkrem synes jeg er veldig bra, den kjøper jeg på apoteket. Den inneholder ikke parfyme eller fargestoffer.

Vi bruker faktor 24 og trenger bare å smøre en gang. Dvs når ungene bader mye må vi smøre en gang eller to i løpet av dagen, - på ryggen på de eldste som kan svømme.

Vet ikke hvordan den kommer ut i diverse tester, men hos oss tåler vi ikke tilsatte farger og parfymer, så jeg lukter alltid på sjampoer og kremer og konsentrerer meg når jeg gjør det, og _kjenner etter_ om vi tåler det. Ituisjonen kan du stole på.

Jeg smører aldri mine barn med blå krem, det trekker jo inn!

UV drakt, har du lyst til å gå med en sånn selv? Må være forferdelig klamt og varmt!! Stakkars unger.

Skrevet

Quote: "UV drakt, har du lyst til å gå med en sånn selv? Må være forferdelig klamt og varmt!! Stakkars unger."

Sånne kommentarer er det latterligste jeg hører... Har du prøvd en sånn siden du kan komme med den type kommentar!!

En UV-drakt eller UV-tshirt er da mye bedre å ha på seg enn en bomulls t-shirt som blir våt!! De er av det tynneste stoffet og er som en badedrakt, bikini, badebukse.... Blir faktisk ikke klamme eller varme!!

Og de tørker på null komma niks!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...