Gå til innhold

Hva er budsjettene deres på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er dyrt å gifte seg...:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke satt noe eksakt budsjett enda vi.. Men vi har blitt enige om å droppe fotograf( nesten ALLE har jo digitalkamera nå) og heller la gjestene ta bilder, får nok mange som kan representere den kvelden bra for oss da!

Og til middag tenkte vi å ta noe hjemmelagd fra familie! Og servitører er venner av foreldre og sånt..

Behøver ikke å koste flere hundre tusen, er jo bare en kveld!

Men dyrt blir det uansett..

Vi har lagt vekt på å ha en hyggelig kveld og å innvitere alle venner(til en grense) på festen og ha åpen bar og dropper brudesuite, betyr ikke så mye for oss..

Men alt er individuelt, bare prøv å tenke ut rimligere løsninger :)

Skrevet

Det som er litt vanskelig i vår gjeng er at par som har giftet seg før har liksom lagt lista "skyhøyt", så det er litt dritt dersom det hadde blitt sånn at når vi gifter oss så blir det litt kipern liksom...hehe:)

men budsjetter er på rundt 100000 så det er ikke sååå ille. men vil jo ha drømmekjolen, kjempegod mat (uten stress fra fam sin side), fri bar, drømmevielsen osv:) koster en del ja...hehe:)

akk ja...men men:)

Skrevet

har ikke noe busjett, men gjør det billigst mulig. kommer nok til å sette opp håret selv, men skal høre med en bekjent angående sminken. skal ha fotografbilder, men fra festen blir det tatt av gjester. musikken blir via cder og maten laget av en bekjent. menyen får vi hjelp med av en kamerat.

kjøper ellers ting litt etter litt. kjolen skal bestilles via danmark bare jeg får tatt målene (koster ca 3-4000 for kjolen). er utflytta fra kommunen vielsen skal være så må betale kirkeleie, festlokalet kommer vel på en tusing elelr to tror jeg.

håper vi klarer å holde utgiftene noenlunde nede. setter inn penger på en konto hver måned og håper den summen vil holde, hvis ikke får vi ønske oss deler eller låne av slekt.

Skrevet

Vi håper å klare 50.000kr maks 60.000

Skrevet

Vårt budsjett er på 30-35000 og det ser ut for at vi må ut med ca 31500. Om vi har beregnet riktig på de små detaljene, da. Det vil jo vise seg :)

Skrevet

170 000 med alt.

Skrevet

Vi har ikke noe budsjett:=)

Skrevet

Unnskyld meg? 170 000??? Er dere kongelige, eller?

Skrevet

Vårt bryllup kom på ca. 280.000. Vi hadde 90 gjester. Sparte ikke på noe. Min fineste dag så langt her livet;o) Men man kan få flott fest til "liten penge også".

Skrevet

Vi brukte 120 000 og syntes faktisk ikke at vi var ekstravagante. Tok noen valg der vi sa "Ja ja, vi skal jo gjøre dette bare en gang". Vi hadde 50 gjester og ikke fri bar en gang, men penger ble det av det allikevel...

Skrevet

Bra det ikke bare er vi som ikke har noe budsjett hehehe =)

Håper på at det skal bli så billig som mulig, da vi ikke har så veldig god råd. Satser på 10-20 000 kr, alt etter som. Men nå skal vi lage maten selv, så da hjelper mye av familien til med baking osv. Så vi er veldig priviligert sånn sett =) En fin dag blir det nok uansett hvor stort budsjett man måtte ha =)

Skrevet

Det er galskap å bruke så mye penger på EN dag! Uansett hvor flott det er! 280 000 på 90 gjester gir en snittpris på over 3 000 og det er det dobbelte av hva som er i nærheten av normalt. Dere som brukte 120 000 på 50 gjester har en snittpris på 2 400, og det er også ca en tusenlapp over normalen. Og da sier det seg selv at man har vært ekstragavant.Det blir flotte brylluper av en snittpris på fra ca 800 - 1500 pr person.

Jeg fatter ikke at folk har samvittighet til å svi av så mye penger for EN dags skyld. Har man råd til det, så har man virkelig god råd. Og låner man penger til bryllup, og bruker så mye penger, ja, da snakker vi virkelig om galskap. Men etter å ha lest en del her inne, så er det vel velstående foreldre som betaler... Likevel er det meningsløst å bruke flere hundre tusen på et bryllup.

Skrevet

Jeg gifter meg først neste år, og har ikke laget noe budsjett ennå. Men jeg ser for meg at det kanskje kan komme opp i 70.000,-. Og ja, vi har begge foreldre som hjelper til. Men kjæresten og jeg tar også vår del av regninga.

Jeg må bare si at jeg synes det blir helt feil å rakke ned på andres budsjetter. Det er så frekt at jeg ikke eier ord. Fy skamme seg! Det er ingen andres sak enn brudeparet. Og å ikke signere med nicket sitt i tillegg....FEIGT! Denne tråden handler om hvor mye vi bruker, ikke "Gidder du kjefte på meg, for jeg har brukt mer enn normalen."

Skrevet

Det var vi som brukte 120 000 og vi fikk 25 000 fra mine foreldre, resten betalte vi selv. Jeg blir oppgitt over at du tenker at du har rett til å sette deg til doms over dette og bruke ord som meningsløst og galskap. Jeg håper du får det bryllupet du vil ha. Vi fikk det akkurat som vi drømte om og for oss var det verdt de pengene! Nå er vi nok sannsynligvis eldre enn deg også og har godt betalte jobber begge to. Det er klart det også spiller inn når man bestemmer seg for hvilke rammer man skal legge for bryllupet sitt.

Skrevet

Synes det er ganske lavmål å legge seg opp i og kritisere hva andre bruker på bryllupet. Samvittighet??? Er ikke dette en privatsak da, hva vi ønsker å bruke på vårt brullup og våre gjester?? Hvem skal vi ha dårlig samvittighet for? Fattige barn i Afrika? ...og ja, vi har råd til det. Milde måne hva skal man ikke få "kjeft for" av fremmede folk. Kom bare med innslaget mitt som del av hele tråden...himmel

Skrevet

Bare snakk om misunnelse...enten de tør innrømme det eller selv er klar over det....

Skrevet

Folk må bruke det de ønsker av penger på sin store dag, vakker blir den uansett!

Selv skal vi ha 66 gjester, og vi hadde et budsjett på 70 000. Men med bryllupsreisen og diverse andre ting, ser det ut til at vi kommer opp i

90 000. Da får vi tilsammen 30 000 av våre foreldre til å legge i festen, resten betaler vi selv av oppsparte midler fra i fjor.

Håper det blir en fantastisk dag, bare knappe tre uker igjen nå!!!! Gleder meg:)

Skrevet

Jeg setter meg ikke til doms over noen som helst, men forsøker å formidle noen meninger og synspunkter. Og du er neppe eldre enn meg, det skal noe til..., og ellers takk; jeg er godt gift, og vi hadde vårt drømmebryllup. Det kostet oss nesten et femsifret beløp, kanskje vi så vidt rundet sekssifret.

Uansett hvordan dere vrir og vrenger på dette, så er min og jeg vet at det er mange andres mening også, at å bruke hundretusenvis av kroner på et bryllup, på EN dag, er meningsløst. Dette er et tema som har vært gjenstand for diskusjon i vår omgangskrets mange, mange ganger, og vi kommer alltid fram til at det er fullt mulig å ha et flott bryllup med en kostnad pr gjest på kr 1000.

Men veldig bra at dere betalte så mye av kostnaden selv! Jeg blir også ganske oppgitt over en del mennesker som forventer at foreldrene skal betale.

Skrevet

Brukte 200.000 :) Da var der 100 stk :) Vi sparte ikke på noe..Å vi hadde brullyps frokost..fotograf..kjolen min kosta 16.000...Bryllups suite...

Skrevet

Hei anonym...

selv om du og mange av de du kjenner mener det er MENINGSLØST å bruke masse penger på bryllup...so what..kanskje for oss som HAR BRUKT masse penger så var det verdt hver eneste krone? Hvorfor gidde å bry deg over det? Er ikke dette opp til hvert enkelt par? Skjønner ikke at det går an å mene noe engang jeg hva andre gjør eller bruker på sitt bryllup...blir som å legge seg opp i hver liten families pengeforbruk. Herregud...men det er godt dere har noe å prate om i syklubben. Glad jeg brukte så mye penger...og ja, det var våre penger..ikke foreldrene våres!...bare ler av deg, jeg....

Skrevet

Jeg syens det er meningsløst (for meg og sambo) å bruke masse penger på dyr bil, merkeklær m.v...men jeg driiiiiter da i hva andre måtte gjøre eller mene...

En annen ting..du som synes det er meningsløst å bruke masse penger på bryllup (og alle de du kjenner tydeligvis), hva får deg til å tro at du har rett? Det er vel ikke noe rett eller galt i denne sammenhengen??? Ler....*s*

Skrevet

samvittighet??? unnskyld meg, men hva har det med samvittighet å gjøre? Har vel mer å gjøre med hvilke resurser de har???

Ingen problem å svi av penger når det gjelder bryllup:)

Skrevet

den var til en anonym lenger oppe:)

Skrevet

Å, det var godt å høyre! Vi tek utgiftene etterkvart som dei kjem...Kjøper inn litt kvar månad frametter av det som trengst til bryllaupet, og satsar på at det er nok når den store dagen kjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...