Gå til innhold

Smokke

:)Mamma&Leander07&Leona09:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min vil ikke sutte skikkelig på smokken... Har prøvd den i ca. 3 dager nå, også på natta, men den faller bare ut igjen! Har prøvd 4 forskjellige smokker. Merker han blir veldig mye roligere når jeg gir han smokken, men veldig tungvint å holde den i munnen hans... Han er nå 3 uker.

Noen som har noen gode råd?? Er det bare øving som skal til??

Vil så gjerne ha litt roligere netter, han sover nesten ikke etter kl. 3 på natta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta en tynn eller en halv gulpeklut, trekke den gjennom ringen på smokken, kanskje den sitter da? Da er den fortsatt så lett at han kan få den ut:)

Skrevet

Hmmm, skjønner ikke helt hva du mener... Kan du forklare litt til? :-)

Skrevet

Dra kluten gjennom håndtaket på smokken, legg kluten enten på tvers eller på langs (min ville ha noe over ansiktet, det er ikke sikkert din vil det). Poenget er at tyngden på kluten gjør det vanskeligere å dytte smokken ut med tunga, men ikke umulig og er derfor ikke farlig. Vet ikke om jeg fikk forklart meg nå, ikke så lett.

Skrevet

Nå tok jeg poenget ditt, tusen takk :) Skal prøve det med en gang :)

Noen flere gode råd fra andre?

Skrevet

Hei igjen:)

Noen i dag som har flere gode råd til meg????

Skrevet

Tror det bare er øving som skal til. Gutten vår mistet tutten hele tiden da han var så liten. Jeg satt ofte og holdt på den til han hadde sovnet ordentlig.

Skrevet

Ja, tenkte også det er bare øvning som skal til, men godt å høre at flere har hatt litt startproblemer:)

Noen med erfaring med den smokken som heter ortodent??

Skrevet

Dytt

Skrevet

Prøv en større smokk...vesla her mistet smokken hele tiden, og da prøvde jeg MAM sin 3mnd+, og da satt den mye mye bedre....

Skrevet

Jeg hadde samme problemet som deg. Var på apoteket å kjøpte Ortodent smokken. Den er flat på tuppen... Jenten min ville ikke ha den i det hele tatt, så der var det penger ut vinduet.. Nå vil hun bare ha avent sine smokker. Hun er snart 3 mnd.

Skrevet

Takk for gode svar, har en MAM smokke 3mnd+ liggende :) Skal prøve den :)

Skrevet

vær litt forsiktig med smokk om natta når ungen er så liten- da gråter de fordi de trenger nærhet og er sultne.

Skrevet

Det sies vel at så lenge ammingen er kommet godt i gang, så skal det ikke være noe som tilsier at man ikke kan bruke smokk. Snuppa mi har iallefall brukt det fra ca 3 uker, og hun både ammer, tar flaske og det som er...Om barnet er sultent så tror jeg man finner det ut, for da kan ikke engang smokken trøste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...