Svenska tjejen Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Nei - nå syns jeg det går tungt. Snuppa har aldri värt så veldig flink til å spise, men nå er det bare tull. Middagen idag var 3 små biter kyllingfilé og 3-4 barneskjeer med ris. Pluss en 5-6 biter gulerot. Melk å drikke. Under dagen er det 1 liten brödskive til frokost. Mellommål 1/2 banan Lunsj 100 ml kaldgröt og ofte en grillpölse Mellommål 1 youghurt Middag som beskrivet over Välling ca 150-200 ml för hun skal sove. Er dette lite eller normalt - jeg syns bare det blir så lite middagsmat på henne... HUn er i form og sånt, men er jo som en strek liksom..Men ikke benrangel asså.. Lei av å uroe meg for maten, ikke at jeg lar det gå ut over henne, men man tenker jo såklart..
ketosina Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 mi jente spiser (19 mnd) 1-2 skiver til frokost 2 skiver til lunch 1 middagsglass eller 1 potet med saus, grønnsaker og kjøtt/fisk 2 skiver til kvelds hun spiser frukt og yoghurt innimellom.
flust Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Hei! Jeg har en tidvis småspist jente på 18,5 mnd. Noen perioder spiser hun mye, noen perioder lite. I dag har hun spist lite, syns jeg. Frokost: 1/4 brødskive og 1/2 banan Lunsj: Noen skjeer av en yoghurt Middag: 1 middagsglass, noen skjeer av en fruktpure Kvelds: 1 grillpølse, noen skjeer av en grøt. Syns dette var lite. Vi har forresten hatt en litt travel dag i dag, så derfor ble det bare et middagsglass til middag. Vanligvis spiser hun det samme som oss. Vi var også på grillfest i dag, så derfor ble det bl. a. pølse til kvelds. Nå har hun endelig lært seg hva is er, så det har hun mast om i hele dag. Is - is - is - is - is... tror jeg blir gal! Hun fikk ikke is i dag, men hun har vel ikke glemt det til i morgen... sukk!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Vet akkurat hvordan du har det. Selv har jeg to barn. Jenten min var utrolig småspist. Der var det snakk om noen biter av skiven til frokost. Halve middagsglass, litt av alt. Uansett hva jeg ga henne så spiste hun ikke mye. I 2 år gikk jeg og bekymret meg, prøvde å lure i henne litt mer mat. Nå er hun 5 år, tynn og spiser ok. Hun blir fort mett. Jeg synes din jente spiser mye jeg. Tror det viktigste er å bare slappe av med måltidene. Ikke fokusere på hvor mye de spiser, ikke gi de kjeks ol for at de skal få i seg noe mat. Men heller ha faste måltider med vanlig mat. Jeg merker på min jente at hvis hun får kjeks, frukt, boller el mellom måltidene så spiser hun nesten ingenting til måltide.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Jenta mi på 18 mnd, en helt vanlig dag: Frokost: 1/2 skive uten skorpe, 1 dl biola. Lunch: 1 skive uten skorpe, 1 dl biola, 2 dl yoghurt. Middag: 2 fiskepinner uten noe tilbehør, eller 1/2 pannekake, eller 1/2 pølse. (nekter å spise noenting anna.) Kvelds: 1/2 skive uten skorpe, en hel skive på veldig gode dager, 1 dl biola. Ellers i løpet av dagen: litt eple, pære, apelasin, druer, jordbær og kiwi. Noen dager litt av alt, noen dager bare litt eple ol 1 dl vann fra tutkopp. Småspist tuppe JA.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 Kan det være at hun er kresen og ikke vil ha det du serverer? Mi lille snuppe på 18 mnd spiser også utrolig lite til tider, men jeg tror det er fordi hun tror hun ikke liker(storebroren er likens), og hvis han ikke spiser, gjør ikke hun heller det. Hun spiser sjelden mer enn max 1/2 skive til frokost, banan har hun sluttet å spise, yoghurt har hun sluttet å spise, grøt sluttet hun å spise da hun var 10 mnd ca. Det hun helst vil ha er pære(ligger på benken lett tilgjengelig fra stolen hennes). Av og til spiser hun ikke middag, i dag spiste hun mer enn broren(som er 6,5 år) Om hun får egg på brød spiser hun kun egget om jeg ikke mater henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå