Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere? Så lenge babyen ikke er så tung, spiller det noen rolle hvilken madrass man bruker? Så lenge den er ca 5 cm?Har jo tenkt å skifte ut etterhvert som babyen blir større.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er at den ikke er for myk. Med tanke på krybbedød. Og så har jeg hørt at skumgummi ikke skal være så bra. Men hvis du skal skifte ut madrassen etter hvert uansett, hvorfor kjøper du ikke bare en god med en gang heller? Barnet bruker denne madrassen i ihvertfall 2 år, så jeg har investert i svanemadrass fra skeidar.

Skrevet

Hva er det med skumgummi som ikke er bra da???

Skrevet

hmmmm, linken funker ikke men søk på foreningen for uventet barnedød så kommer siden opp. Trykk forebygging, ved krybbedød og så madrass

Skrevet

hm.. ok.. ja kom ikke inn. Men takk for svar! Skal prøve det jeg

Skrevet

Skumgummi avgir gass som ikke er bra for barnet. Vi har kjøpt Svane madrass til vår. Og i vuggen fikk moren min tak i spesiell "vugge-madrass" som ikke skulle være farlig.

Skrevet

Da er det jo rart at de selger det da. Det står ikke noe om det noen steder. Vi får bruke det vi selv syns er best.

Skrevet

Vi har kjøpt en polyesterfibermadrass i en barneutstyrs-butikk til 399 kr. Det står at polyesterfiber gir luft i madrassen og har derfor gode varmeegenskaper.

Jeg har i grunn ikke peil på sånne ting... De i butikken anbefalte denne madrassen og jeg synes prisen var helt grei. Aner ingen ting om skumgummimadrass...

Skrevet

Har kjøpt Svanemadrass her også, så nå har babyen i magen den beste madrassen i huset... Men den skal jo brukes i flere år, så ser på den som en god investering i barnets helse!

Skrevet

Vi har kjøpt Dry Kid sin madrass, kjøpte denne på babyshop..

Skrevet

Var akkurat innom en barneutstyrsforretning i dag og kjøpte madrass til lille-frøkna, som kommer i begynnelsen av juli. Kjøpte en helt enkel fibermadrass til kr.399,-. Den var fin og fast og ikke for myk. Vi kjøpte Svanemadrass til sønnen vår, når han skulle bli født, men den synes jeg var i mykeste laget. også med tanke på krybbedød. Han sank liksom litt nedi den, selv som baby.

Spurte damen i barneutstyrsforretningen i dag ang dette med skumgummimadrass og gasser. Hun sa det at skumgummimadrass ikke er farlig i seg selv, men at den må luftes veldig godt før den tas i bruk. De gassene som kan forekomme i disse madrassene dannes når madrassen er innpakket i den tette plasten fra fabrikken. Men dette lar seg visst fint lufte ut.

Skrevet

Anbefaler deg å gå inn på siden fia henviser til, før du sprer mer svada. Det finnes intet grunnlag for å hevde at skumgummimadrasser er noe farlig å bruke. Det viktigste er at madrassen er REN og FAST.

Skrevet

Vi har kjøpt en på barnevogn huset Rudo som heter Allergan! Den er tykk, samt allergi vennlig! Kostet 699,- men tror det er verdt pengene! Den skal visstnok være veldig bra!

Skrevet

Hva koster en svanemadrass??

Skrevet

Vi har kjøpt Svane madrass på Møbelringen. Gav 730,- for den. Ville kjøpe en bra madrass med engang vi.

Skrevet

Synes det var en helt grei pris. da kjøper vi den:) Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...