Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Jeg er nemlig i uke 36 og har slitt med bekkenløsning hele svangerskapet. Men den siste uken har det bare blitt verre, når jeg går hender det at det knekker i bekkenet.. Og det stikker sånn i underlivet når jeg går. Skikkelig ubehagelig!!Var hos legen i dag og fikk beskjed om at hvis jeg gikk mye kunne det hende bebi kom.. og jeg er sååå lei, men å gå mye er et mareritt.I tillegg har jeg endel vann i kroppen. Er det flere som har det slik?
På'n igjen:)!! Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Hei! Jeg er 37+3 og har slitt med bekkenet store deler av svangerskapet. Har vært sykemeldt de siste to mnd, og det har hjulpet meg litt å kunne ta det med ro. Men den siste uken halvannen har bekkensmertene blitt mye værre. Akkurat som at hoftene låser seg innimellom, så da må jeg bare stoppe opp og vente til det "løsner" igjen. I tillegg stikker det veldig mye i underlivet. Spes når jeg går!!! Så skjønner deg godt at du ikke orker å gå så mye!!! For meg går det bra å gå to tre min, men går jeg mer enn det blir det bare vondere og vondere. Har flere ganger lurt på om jeg skal klare å komme meg hjem igjen!!! Har heldigvis ikke vann i kroppen, så slipper den plagen!! Men skjønner veldig godt dette med bekkenet. Tror det er værre nå fordi babyen driver og skrur hodet ned i bekkenet... Men noen opplever jo faktisk at bekkensmertene forsvinner helt de siste ukene fordi hodet fester seg og stabiliserer bekkenet. Så vi kan jo bare håpe!!! Lykke til, er jo heldigvis ikke så lenge igjen nå da!!!
doble Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Slitt mye med bekkenet jeg og. Ikke noe gøy nei:( Går på krykker av og til. Men er veldig opp og ned hvor mye vondt jeg har. Noen dager kommer jeg meg såvidt rundt i leil. Men hjelper med mye hvile og ro da. Skullle ønske jeg kunne gå litt mer turer og holde meg mer iform...men men.. Det viktigste er å unngå å få plager etter fødsel da.. Men sa legen at babyen kunne komme før, hvis du gikk mye?? pga bekkenet bare?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Hun mente bebi allerede lå langt ned i bekkenet, og gikk jeg mye kunne hun komme før.Har også hørt at under fødsel er det bra hvis man klarer å bevege seg litt, da sklir liksom bebi seg nedover.. Vet ikke om det var noe sånt hun mente.hmmm...dette må jeg spørre henne om når jeg skal dit til uken.
marihøne Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 Hørtes lite gjennomtenkt ut at du skulle gå mye med Bl! Da får du bare mer smerter!!! Det er greit å si til gravide uten BL. Du får heller variere stilling ofte, sitte, gå , ligge. Har og hatt BL siden uke 6 og syns og det er verre nå selv om hodet er festa. Kjente det før mest i ryggen og baken, men nå kjenner jeg det i tillegg i hoftene og mellom bena. Men det er litt opp og ned. Om jeg tar det med ro og går lite i trapper, varierer mye med stillinger, går det fint. Hvis jeg har besøk og sitter mye, går mye, gjør mye, får jeg dårlige dager. Men nå er det heldigvis kort tid igjen. Har termin i midten av juni....Lykke til!
25 mai Skrevet 26. mai 2007 #6 Skrevet 26. mai 2007 Hei.Gått til behandling to ganger i veka sidan desember pga bekkenløsning.Like lenge har eg gått på krykker.Terminen min var i går og eg har meir smerter enn nokon gong.Pyton er milde ord.Ungen er tung no så det er ekstra tyngde på bekkenet.Har heller ikkje begynt å festa seg.Men fødseln kan starta no uavhengig av om det har feste seg.Venter nr.1.Du må for all del ikkje gå meir enn du klarer.Ungen kjem når den kjem uansett.Husk du skal ha bekkenet ditt med under fødseln og,og for ikkje å snakke om etter fødseln.Ta alle forhåndsregler du kan.Man kan få varige plager med bekkenløsning så pas på allt du kan.Kansje du og vil ha fleire barn med tiden...Bekkenet skal holde da og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå