mamsen til prinsen Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Hei. Lurer på om noen har vært borti det samme som meg....har vært til vanlig kontroll denne gang til fastlegen min nå mandag....Termin er nå førstkommende tirsdag..Det var spor av eggehvite nå i urinen og blodtrykket lå på 140/93...pluss at jeg har fått endel vann i kroppen...legen mente vi skulle se det an til neste uke ang utvikling....men er ikke dette vanlige tegn til svangerskapsforgifting da...Legen mente jeg skulle være obs på hodepine og smerter i magen men ellers kunne jeg godt vente en uke til neste kontroll...Er det ikke viktig at de er obs på dette når evnt fødselen starter?? Føler på meg at noe er i gjære så....Noen der ute som har litt peiling??
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Samme med meg også. Blodtrykket variere fra 140/95 til 138/85. Ligger litt i grenseland, men som de sier på sykehuset så er det vanlig at blodtrykket øker på slutten. Ødem på 2-3 hos meg da samt spor av proteiner i urinen som hos deg. Det er ikke fare på ferde ennå, men fint at de vil passe på deg. Jeg har fått samme beskjed som deg; pass på dersom jeg får hodepine eller vondt i magen. Jeg har termin om 13 dager, Men lov meg en ting; hvis du får hodepine, synsforstyrrelser eller vondt i magen eller mer vann i kroppen; ring føden! Jeg hadde dundrende hodepine og masse vann ikroppen på onsdag og fikk komme inn til føden med en gang. Der tok de meg skikelig på alvor og undersøkte meg grundig. Men det gikk heldigvis bra og jeg fikk reise hjem dersom jeg greide å ta det rolig hjemme og IKKE gjøre noe som helst husarbeid el. lign og bare ligge rett ut på sofaen. Var inne til ny kontroll i dag og da hadde blodtrykket mitt senket seg til 138/85:) Det eneste som hjelper er ro og hvile.... krysser fingrene for deg og tror nok at dette skal gå så bra så
Sneglemamma med nr. 2 i magen Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Jeg har også termin på tirsdag og blodtrykket mitt har ligget på 130/90 de to siste kontrollene, samt at jeg har hatt spor av protein i urinen. Både legen og jordmor sier at 90 i undertrykk er akkurat på grensa, men så lenge jeg føler meg i fin form ellers, dvs. ikke har mye vann i kroppen, vondt i hodet eller magen, så går det bra. Men jeg fikk beskjed om å ta kontakt med føden med en gang noe av det endret seg. Vi får bare prøve å ta det mest mulig med ro, selv om det til tider er veldig kjedelig;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå