Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går endte jeg opp på føden igjen med kraftige smerter! Kommer mest etter jeg har tømt blæra! da knyter magen og ryggen seg slik at jeg ikke får til å gå!

De finner ikke noe galt på sykehuset annet enn utvida nyrebekken!

Men hvorfor gjør det vondt i magen da:(

Sliter my på natta også! er vondt å snu seg rundt! magen den blir hard og vond:(

Da står jeg opp å tisser men det hjelper ikke så mye!

Er det flere som har det slik???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er ikke vedlig kraftige kynnere da? Eller nei,det hadde de vel visst på føden,antar jeg.

Skrevet

Hmm, det er jo mulig da

Skrevet

Glemte å si at jeg er 22 uker

Skrevet

Det høres jo ut som det er det du beskriver da,når jeg sammenligner med åssen andre beskriver kynnere,bare at dine er sterkere. Jeg fikk også sånn kjempedrag i magen og livmora her om dagen da jeg gikk tur(for første gang på ukesvis,pga kvalme o.l),hele magen og livmora stramme seg no sinnsykt,og jeg klarte ikke rette meg opp. Var ikke så voldsomt vondt,men dersom jeg ikke visste hva kynnere var hadde jeg sikkert bekymra meg litt! (jeg er bare i uke 15)

Les litt om kynnere og se om du kan kjenne igjen dette hos deg selv når det pågår. Unasett ekkelt,man blir jo litt redd når det kramper til slik!

Skrevet

Da er det vel kynnere jeg også har da.. Gått og grublet litt på hva det kan være at plutselig nederste del av magen blir sten hard og gjør vondt.. Tenkte jeg skulle ringe jordmor på mandagen for å få time, en gang må jo være den første.. Bare håper hun har tid før jeg er høygravid.. hehe (18+6 nå)

Skrevet

Takk for svar karamellen:):) Og lykke til videre;)

Skrevet

Man kan visst få kynnere allerede fra uke 12 av,så det er ikke umulig at det er det dere kjenner. Det er jo livmoras måte å trene seg opp på,strekke seg og tåle rier,så det skal visst være ufarlig,men noen må sykemeldes om de plages veldig med kraftige kynnere. Om man anstrenger seg litt fysisk,har sex eller stresser tror jeg man fremprovoserer dem lettere. Kjente det da jeg gikk tur opp en bakke,det tiltok liksom litt da.

Mamge sier at hele magen blir kjempestram,føles som man har hatt ei kjempeøkt på magemusklene!

Som sagt er jeg litt på tynn is,siden jeg er førstegangs og bare 15 uker,så sjekk med legen/jordmora deres når dere får time!

Skrevet

Jeg har det også sån i perioder men ikke så kraftige smerter. I perioder er det likevel ganske vondt. Jeg har også vondt etter jeg tisset eller hvis jeg må gå tisse. Det blir bedre hvis jeg går på do med engang jeg kjenner jeg må...hvis ikke får jeg mer vondt. Jeg går ut ifra at det er kynnere jeg har...hadde det sån sist svangerskap også. Jeg er 23 uker på vei.

Høres ut som det er kynnere du også har. Sikkert lurt å bestille tid til jordmor så du får snakke litt med henne.

Skrevet

jeg hadde akkurat slike smerter som du forklarer, men jeg og jordmor kom frem til at det er nok ikke kynnere, selv om vi ikke fant ut hva det er... første mistanke var en kraftig urinveisinfeksjon da, men det stemte jo ikke. Hadde det sånn i nesten en uke, og så gikk det over... har hatt det slik 2 ganger mens jeg var gravid

Skrevet

Men det gikk bra med knøttene likvevel smertene deres ja?

Skrevet

min lille har det hvertfall helt fint der inne i magen, og det er noen uker siden jeg hadde det slik nå. Det skal tydeligvis ikke bare være lett å være gravid....

Skrevet

Få sjekket om du har hydronefrose!!! det vil si at urinlederen er most eller har en knekk.. jeg hadder så store smerter at jeg ble sendt inn på sykehus og må operere hvær tredje uke frem til fødselen... det startet med BARE utvidet nyrebekken som de sa... men ble heldigvis sendt vidre til spesialist i urologi..

god bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...