Gå til innhold

Fremfallen livmor, vanskelig å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har blitt gravid med fremfallen livmor? Må det opereres før man kan bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel normalt at livmoren ligger litt framoverbøyd?

du får høre med en lege!

Skrevet

Om du mener forovervendt,så skal ikke det ha noe å si. Om det viklle bydd på problemer å bli gravid,så hadde sikkert legen/gynekologen sagt det til deg da h*n sa at du hadde det,tror du ikke? Sikkert ikke noe å bekymre seg over,men sliter du med å bli gravid kan det jo være andre ting som fusker. Jeg slet lenge,men de fant ikke noe feil hos meg,da. Hvor lenge har du prøvd?

Skrevet

Hei elli-karamelli

Jeg har funnet det ut selv... Den ligger helt nede i skjedeåpningen og kan sees med det blotte øyet. Jeg fødte altfor tidlig for halvannen måned siden, og barnet klarte seg ikke. Nå vil vi prøve igjen. Siden jeg ikke har fått igjen menstruasjonen tenkte jeg å sjekke dette med livmors plassering/konsistens og sekret i forhold til hvordan jeg kan ligge an med tanke på om EL kan være rett rundt hjørnet. Den kommer jo før menstruasjonen kommer tilbake. Det var da jeg fant ut av det. Sitter her litt i sjokk. Var en "ekkel" oppdagelse . Har legetime tirsdag, og får høre da. Vi slet litt sist med å bli gravide, og livmoren satt definitivt ikke så lavt da. Da hadde jeg visst bakovervendt livmor..

Skrevet

Aaa,sånn ja. Huff da,det var ikke noe koselig å lese,kan ikke forestille meg hvordan du må ha det nå,jeg mistet mine 2 myyye tidligere,bare anlig Sa og Ma...

Da er det ikke vanlig forovervendt,nei. Jeg tror jeg har det,og det hadde ingenting å si.(jeg har hatt lap.,så de ville nok sagt det om det var det)

Da bør du vel få en grundig GU nå da,og en innvendig UL for å sjekke tilstanden. Kanskje den går tilbake på plass etter en tid,at det var fødselen som førte til dette. I verste fall må du kanskje operere,men det kan jeg ikke noe om. Om de kan gjøre det vha lap. er det isåfall en ganske grei affære,for det var ikke så ille.

Håper du får et vettig svar hos legen da,og at det er noe som ordner seg selv. Det kanskej er greit å ha ihvertfall èn mens før du prøver igjen,bare sånn for å få "skylt" ut evt. rester av slimhinner,og sjekka om du får vondt under mensen. Jeg hadde ihvertfall en del vondt etter MA,og det skjedde jo tidlig i sv.skapet(uke 11)

Krysser fingre for at det ordner seg for deg snart,og at det ikke er noe galt!

klem

Skrevet

Både jeg og moren min har det, ingen av oss har hatt problemer med å bli gravide. Tvert imot:) Masse lykke til til deg, det må være utrolig tøff opplevelse.

Skrevet

Hei Hi

Jeg har såpass foroverlent at det kunne være problematisk for meg å bli gravid. Jeg slet med å blir gravid og brukte lang tid, men den satt til slutt, så lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...