Gå til innhold

vil til gran canaria

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke hotell kan dere anbefale, hvor varmt er det på starten av juli der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel lurest å bruke et av de kjente reiseselskapene hvis dere skal reise med spedbarn. Både Ving, Star Tour og Saga solreiser har turer til Gran Canaria.

Vi skal reise med Ving, og bo på sunwing resort. Har enda ikke vært der, så for tidlig å anbefale dog..

Hvor varmt det er i beg. av juli vet jeg ikke. Vi skal i begynnelsen av september.

Skrevet

Vi reiste også med Ving og var på sunwing resort i Arguineguin. Veldig rolig sted (nesten for rolig etter min smak). Type 3 restauranter i sentrum som funka- så sikkert lurt å leie bil hvis dere skal være en stund. Men topp barnevennlig, lett med vogn, god service.

Skrevet

Hvordan er restaurantene der?

Vi reiser ned for å gifte oss der, bare vi to og sønnen vår (på da 8 mnd) som reiser ned. Skal spise ute etterpå, og lurer på hvilken av de restaurantene som passer best til den anledningen :)

Skrevet

Rødhette. Hva må dere ordne av papirer her og der for å kunne gifte dere på Gran Canaria?

Skrevet

Hei,

Vi har bodd på Montemarina i Arguinegin. På bakkeplan, med terrasse og utgang rett ut i hagen og basseng bare 10 meter unna. Fint å kunne benytte seg av fasilitetene på Lyng-senteret, bare en kort gåtur unna.

Skrevet

Tror jeg ville satset på Lyng-senteret, der er det mange fine steder ved havet, men det ligger ikke i "byen", men ikke langt (man kan gå dit også). Lyng-senteret er ikke et kjøpesenter, men et kjempestort leilighetskompleks- veldig fint. Der har de mange forskjellige restauranter, butikker ol. Byen er ikke så mye å satse på, litt mer som Øst-Europa på 60-tallet, hvis du skjønner.Skal dere gifte dere i sjømannskirken?? Dere kommer til å få en kjempefin tur:)!

Skrevet

Hvilken av disse restaurantene:

Restaurant Rossini, Restaurant Rocola og Restaurant Oleander?

Ang. hvilke papirer man trenger:

Dere må ha én forlover hver, som fyller ut en forlovererklæring, samt dere må fylle ut en egenerklæring hver. (Forlovere trenger ikke være til stede når dere gifter dere.) Disse leveres på folkeregisteret, og det vil bli skrevet ut en prøveattest. Denne kan dere enten få tilsendt hjem til dere selv, eller den kan sendes til vigsler. Den kan ikke være eldre enn 4 mnd når dere gifter dere. Det er de eneste papirene. Evt. navneendringsskjema, hvis dere skal bytte navn.

Dere tar kontakt direkte med sjømannskirken, enten på telefon eller mail, og avtaler dato og klokkeslett for vielsen. Anbefaler å ta en titt på www.sjomannskirken.no Der står det mer info, samt kontaktinformasjon.

Og ja, det er i sjømannskirken vi skal gifte oss :)

Skrevet

Sunwing resort arguinneguin er kjempefint. Personlig syntes jeg arguineguin var litt for rolig, men hotellet er flott.

Ellers er det flott i puerto Rico, men problemet der er at mange av hotellne ligger høyt oppe i skråningen, og det blir veldig tungt å gå med barnevogn. Vi bodde på Haiti da vi var der. helt greit hotell, som ligger rett ved stranden.

Puerto mogan er FLOTT. Rolig sted, nydelig rett og slett. Har ikke bodd der, men vært på dagsturer. Tror nok at hvis vi skal til Gran canaria igjen, blir det puerto mogan.

Playa del Cura ble vi anbefalt av foreldrene mine som akuratt har vært der. Litet rolig sted, flott strand. Det negatrive er at det ikke er noe "by" så må kjøre til Puerto rico eller puerto mogan for å komme til sentrum.

Playa del Inglés ville jeg ikke dratt med barn, men veldig fint for fest og morro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...