Gå til innhold

Jeg får drikke masse sort te!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor og fikk vite at siden jernverdiene mine er så høye (nesten alt for høyt) så kan jeg drikke så mye te som jeg vil. Hurra! Jeg elsker te og å måtte kutte ned på tedrikkingen min har vært vanskelig, men nå, nå er all slit og dårlig samvitighet borte.

Det skulle også være bra for meg, siden jeg sliter litt med å få i meg nok vann (vann smaker pyton for tiden, selv med sitron i) og fordi jeg har et snev av ødem så virker teen vanndrivende også.

Jeg er bare lykkelig nå, og å få høre fosterlyden 13 uker på vei på toppen? Jeg er i ekstase!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen sorte teer har vel koffein i seg,det skal man vel være litt forsiktig med som gravid? Er nok ikke store mengdene uansett da,men sikkert greit å passe på koffeinnivået litt,bare for sikkerhets skyld.

Skrevet

I følge jordmor var hovedgrunnen til at man anbefaler gravide å kutte ned på te (og muligens kaffe) fordi det hindrer opptak av jern, og svært mange gravide/kvinner sliter med lave jernverdier.

Forøvrig har alle sorte teer koffein, så også grønn te (dvs alle te fra tebusk). Koffeinfri te er kun urte og krydderte og rooibush. Jeg antar at i mitt tilfelle så er det viktigere å hindre mer jernopptak enn det lille av koffeing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...