Gå til innhold

Følelse av angst/panikk (gravidsyndrom)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter inni bilen og aner fred og ingen fare. Så plutselig får jeg følelsen av panikk. Ser for meg at det er lenge til neste avkjørsel, pulsen går fortere. Blir varm og litt nærvøs. Får trang til å bare komme meg ut av bilen.

Er helt avhengig av vannflaske i veska, for å overleve! Blir bra igjen etter litt luft og vann, men dette er skikkelig ekkelt.

Flere som har dette problemet eller?? Har det bare en gang iblant. Gjerne hvis det er lenge siden jeg har drukket noe og det er varmt + når jeg er sliten og varm og det er mye mas og kjas rundt meg (mennesker/biler etc).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært borti noe liknende selv, men om du bare får det i spesielle situasjoner kan det kanskje være greit å styre unna disse en tid fremover?

Jeg ville definitivt ha snakket med legen min om det så raskt som mulig. Om han ikke har noen forklaring liggende så sørger han for at du får pratet med en person som har peiling på dette.

Håper du får en fin graviditet videre og at du får snakket med noen som har dette som sitt fagfelt!

God bedring ;o)

Skrevet

Snakk med legen din eller jm om dette. Det kan være et tegn på panikkangst! Ikke så alvorlig siden det går fort over, men snakk med helsepersonell om det.

Skrevet

Jeg har det også sånn, men er fra før av plaget med angst/depresjon. Brukte medisin før jeg ble gravid, men mått naturligvis slutte med de når jeg ble gravid, etter dette opplever jeg ofte slik panikk angst. Kan sikkert være lurt å prate med legen din om det. Det er ikke farlig, men veldig ubehagelig kan man si..

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...