Gå til innhold

Ang navneendring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke bytte til hans etternavn fordi det er så vanlig. Han ble litt skuffet over dette (forståelig nok) og dermed tilbød han seg like gjerne å bytte navn han også. Han ville fjerne sitt eget mellomnavn , sette inn mitt nåværende etternavn og så har vi begge hans etternavn. Men jeg vil ikke ha hans uansett. Føler jeg er veldig slem.. Er jeg det ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke begge ha ditt etternavn som etternavn da? Da vil dere få samme etternavn begge to.

Det er ingen regel om at det må være mannens etternavn som kommer sist.

Skrevet

her deler jeg din oppfatning gitt ;) Hvis mannen har et veldig vanlig etternavn og du er fornøyd med navnet ditt, ser jeg ingen som helst grunn til å ta navnet hans. Vet om flere gutter som ikke skjønner hvorfor, og jeg skjønner da ikke hva som er problemet dems......

Her har vi løst det med en bindestrek, jeg har et kort etternavn, så har satt det foran hans og føyd til en bindestrek, så det bir xxx-nilsen, f eks ;)

Skrevet

Bruk hans etternavn som mellon navn og ditt til etternavn.

Det gjør vi så nå blir hele bunten å ha mitt etternavn, som er skjeldent.

nilsen xxxxx

Skrevet

Jeg synes det riktige her er at dere tar ditt navn som siste navn siden det er minst vanlig. I tillegg kan du jo kanskje ta hans navn som mellomnavn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...