Gå til innhold

Spiller dere musikk for knøttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er visst en del usikkerhet blant ekspertene ang når fosteret begynner å høre, noen mener det er rundt 24 svangerskapsuke, men på ei engelsk side leste jeg at det begynte å høre allerede i uke 16. Vel, jeg er nå snart 21 uker på vei, og har spilt musikk for den lille i flere uker allerede, sånn i tilfelle ;)

Det blir da en del klassisk musikk (bra for hjerne utviklingen) og noe av det jeg liker, og en del rolige sanger vi eventuelt kan spille når babyen er født sånn at den roer seg.

Og idag måtte jeg teste om knøttet virkelig hørte etter- han sparka noe voldsomt her istad, ivrige spark over hele magen (kan det skyldes den kaka jeg spiste?? ;)) så da satte jeg på en sang jeg har spilt for han flere ganger før, og gjett hva? Han ble rolig!! Utrolig morsomt :) Så nå sitter vi her da, og koser oss med litt hawaiisk musikk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 22 og spiller den samme låta om og om igjen. Det er en rolig og helt nydelig låt. Prøver også å synge den samme god natt sangen av og til. Gøy å prøve da, det gjør jo ingenting om hun ikke hører meg enda, det er jo ikke skadlig. Hvis hun ikke blir dritt lei av sangstemmen min da... :-) he he..

Skrevet

Er i 26. uke, men har ikke spilt noe musikk enda. Har jeg musikk i ørene (ipod) kommer det jo ikke barnet til nytte, hehe.

Når vi er å kjører bil blir det mye samboerens musikkvalg vi hører på, iallefall ikke mine rolige sanger som jeg liker. Så jeg spøker med at jeg kanskje må lide meg gjennon Nightwish (hvordan det nå skrives) og annen "hard" musikk for å roe barnet... :o)

Skrevet

Jeg har ikke begynt ennå, men har absolutt planer om det!

Jeg er overbevist om at det funker. En gutt jeg satt barnevakt for da han var baby, ble helt stille og rolig (uansett hvor hysterisk han var) når jeg satte på ynglingssangen til mammaen som hun hadde hørt mye på under svangerskapet når hun ville hvile. Tror det har sammenheng mellom mammans sinnstemning når man hører på musikken også.

Skrevet

indirekte så spiller jeg vell musikk for babisen! hører alltid på musikk relativt høyt i bilen, så denne ungen blir forhåpentlig veldig glad i jokke, raga rockers og dumdum boys! en liten norsk rocker, altså! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...