solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Skal liksom planlegge litt her og den søndagen vi skal døpe er det satt av til dåpgudstjeneste, altså jeg vil tro den varer mer enn de vanlige 45 min... Noen som vet hvor lenge?? Må jo sende ut innbydelser snart og må da vite når vi skal ha selskapet...
Sommerfugl78 Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Tenkte det er som en vanlig gudstjeneste, kanskje litt ekstra, litt over en time? Nå er jeg ganske sjelden i kirken, så sikkert andre som vet bedre... Det er kanskje lurt å planlegge litt tid etterpå også, fotografering sammen med presten & slikt.
Morango 29.05.2007 Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Dersom det er "vanlig gudstjeneste" og det avholdes kun En dåp, vil jeg tro det kan ta opp til EN TIME. Husk lengde på preken, salmer og hvor mange poster man har på kirkeprogrammet varierer veldig, fra gang til gang og fra kirke til kirke. Fotografering etterpå tar gjerne et kvarterstid..ca.. Vanlig å ha mat 2 timer etter gudstjenesten i de selskapene jeg har deltatt i, dvs dåp 11:00 og middag 13:00. Da har selskapslokalet ikke ligget mer enn 5-10min unna med bil.
mamamaria Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Kommer vel litt an på hva slags kirke du døper i, tenker jeg. I vår menighet døper de som regel i en 'familiegudstjeneste' hvor alle barna er med (og ikke går til søndagsskolen). De gudstjenestene varer ca 1 time. Men en vanlig gudstjeneste pleier å vare 1,5 time ca fra beg. til slutt. Kan du ikke skrive på invitasjonen at dåpsfesten begynner etter gudstjenesten? Da kan du ikke ta feil heller ;-) Hvis det er noen som ikke kommer til gudstjenesten, men kommer på dåpsfest, ville jeg vel kanskje regnet med 1,5 gudstjeneste, bedre at du har god tid enn for liten tid fra gudstjeneste - fest. Du kan jo alltid spør presten som skal døpe da, hvis du vil være sikker.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2007 ja, tenkte å ha selskap kl 13, gudstjenesten begynner kl 10.30... så da burde vi ha litt tid på oss. Får ikke tak i presten og er nødt til å sende ut invitasjoner denne uken. Skulle det drøye i tid, får det bare være... men da er vi nok ikke så langt unna uansett =))
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Var på dåpssamtale idag,og presten sa at hele greia varer 1 time og 1 kvarter. Der skal være hele NI dåpsbarn...... Så viss der er f.eks kun 2 dåpsbarn så varer det nok ikke så mye lengre enn en time. Vi skal være i kirken kl 11.00 og er ferdige der ca 12.15. Vi har bedt til selskap kl 13.00. Vi har ca 5 min å kjøre..
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 altfor lenge......
maja_73 Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Sjekk at det ikke er nattverd i tillegg, da tar det fort drøye to timer... Dårlig erfaring fra forrige dåp:-(
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Jeg var i en kirke i Trondheim igår, der var bare en dåp men det var også nattverd og hele greia var ferdig fem over 12. så det er noen som kan det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå