Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 jeg skal ha utbetalt penger fra nav altså permisjons penger idag.... men nei da jeg lå ikke i systemet en gang... hva er det for noe tull. blir sprø va dem.... er det mulig liksom. hav hadde dem gjort om dem ikke fikk løn når de skulle hatt???? arg...
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Hadde de ikke fått utbetalt lønn så hadde de prata med økonomiavd. som hadde sjekka systemet og ordna opp i feilen... Dooh.. hehe.. Det er lov å gjøre feil da. Regner med at du ble lagt inn i systemet i dag da,og da får du utbetalt pengene om ikke alt for lenge til. De pleier å være flinke til å rette opp feil. I hvertfall det nav-kontoret her i byen.
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2007 Nei da var ikke så enkelt. for det første har jeg vært sykemeldt i 2 mnd å fått ubetalinger fra dem. men hu som behandla sanken min komm ikke tilbake før onsdag så de skulle be henne se på det... man er gjerne avhengi av lønn da.... så ble ikke tatt med i det systemet i dag nei.
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Kjipt.. Du skulle ha fått prata med noen på økonomi da. Eller en annen saksbehandler. Jeg begynner å lure på om jeg er en av de få som har flaks med nav... Er mange som klager på de.. Jeg er fornøyd jeg. Er klart at de kan være litt treige noen ganger,men jeg har alltid fått god hjelp:)
-spent- Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 Jeg har heller ikke fått noe permisjonspenger i dag. De sa jeg skulle få første i mai, men kan hende de sa feil. Når begynte dy permisjonen din? Jeg begynte ikke før 14.mai.
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2007 Jeg begynte min permisjon 25 april. er 9 dager på overtid...
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 25. mai 2007 #7 Skrevet 25. mai 2007 Hei! Er forbanna sjøl, jeg!! Har vært delvis og 100% sykemeldt i to mnd nå og har fortsatt ikke fått en krone fra nav. Viste seg at de ikke hadde mottatt papirer om skatt og likningsopplysninger fra arbeidsgiveren min.. Da jeg ringte for å oppdatere meg i saken i går fikk jeg vite at jeg ikke har vært registrert i arbeidsregisteret engang!! Jeg er så blakk så det svir og det kan ta tid før jeg får lønn nå. Utrolig at det går an! Jeg har hørt om mange slike tilfeller her jeg bor.
-spent- Skrevet 25. mai 2007 #8 Skrevet 25. mai 2007 okay. skjønner ikke hvorfor det ALLTID skal være noe tull med nav, blir så sint! HVer eneste gang altså!!! Og jeg fikk beskjed om at jeg skulle få for de dagene til i dag, men ikke sett noe enda jeg..
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 25. mai 2007 #9 Skrevet 25. mai 2007 Mistenkte først arbeidsgiveren min for dette surret, men hun har kopier på alle brev som er sendt, så det er nav som surrer.. Bare så det er sagt:)
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. mai 2007 når jeg ringte dit sa dem først at det var forsinkelser der... å sa fant dem ut at jeg ikke var i systemet, å så få jeg vite at dama som har MIN sak ikke kommer før onsdag..... hva tror folk da, at vi ikke trenger penger. er 2 gang jeg har problemer med nav på 3 mnd...... jeg er lei hele nav.
minime<3 in belly Skrevet 25. mai 2007 #11 Skrevet 25. mai 2007 Skrekk å gru, ja penger er man avhengig av og når man forventer å få penger til en dato så SKAL man jo ha de... Jeg skal ha min første betaling fra NAV neste mnd og jeg håper virkelig ikke det blir noe krøll.
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #12 Skrevet 25. mai 2007 Men Poos.. Åssen kan du være sykemeldt i 2mnd før du oppdaterer deg på saken?? Og Janic,du kan gå til en annen saksbehandler når din ikke kommer før på onsdag.. Du kan faktisk kreve å få prate med en annen en. Tror det er mange som bare godtar det som blir sagt. Men jeg er kanskje litt inhabil da,for jeg er gift med en saksbehandler der..(Men han er ikke min saksbehandler,det er bare sjefene som tar sakene mine...) Det nytter uansett ikke å være sinte på de så de ser det,for da blir dere bare sett på som slitsomme kunder. Vær rolige og fattede(selvom det er vanskelig) og forklar situasjonen. Så gjør de det de kan for å hjelpe dere. Står dere der og er frustrerte og "vanskelige",så blir de og vanskelige.. Men jeg vet det er noen kontorer som er vanskelige å nå igjennom hos. Spesielt et på sørlandet. De får mange klager de..
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. mai 2007 Ja jeg spurte om en anen saksbehandler men det gikk ikke. hun kunne ikke hjelpe meg... så måtte bare vente til onsdag. hadde vært åpent på mandag hadde hun sikkert vært der dag men da er det jo stengt..... å på tirsdag hadde du fri....
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #14 Skrevet 25. mai 2007 Lykke til på onsdag da:) Håper du får pengene raskt!!!! Og siden du er på overtid så får vi håpe at babyen ikke bestemmer seg for å komme ut når du står på kontoret.. hehe..
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #15 Skrevet 25. mai 2007 håper han kommer før det for å si det sånn =) Jo takk skal ta det pent med dem. hvis hanikke har kommet før tør jeg ikke tenke på hvordan jeg kan være hihi. litt hormonell om dagen hihi.
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 25. mai 2007 #16 Skrevet 25. mai 2007 Var snakk om et lite beløp, så jeg tenkte ikke noe videre over det før nå. Er flink til å skyve ting forran meg jeg:) Men jeg har gjort det jeg skulle og levert inn sykemeldingene til både trygdekontoret og arbeidsgiver, så jeg har mitt på det rene. Var bare flaks at jeg oppdaterte meg på saken nå, for det skulle da ærlig talt ikke være nødvendig!! Er det ikke folk som har utdannet seg til slikt arbeid der nede da?? Uansett de beklaget seg, så det går forhåpentligvis i orden så fort som mulig!
KineC Skrevet 25. mai 2007 #17 Skrevet 25. mai 2007 Hehe.. jeg er i akkurat samme situasjon. Heldigvis er vi ikke så avhengig av mine penger her, men det er greit med sine egne liksom. Slitsomt å spørre etter penger for alt mulig. Nå har jeg fått regnskapsføreren til arb. giveren min til å ordne opp. Håper bare han gjør det. Å så må jeg vel sende inn permisjonspapirene.. hehe.. er litt treig her ja. Gikk ut i permisjon i går ;-)
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 25. mai 2007 #18 Skrevet 25. mai 2007 Hadde tatt en tlf,jeg..mange i halden som ikke har fått når de skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå