Gå til innhold

hjelp!!!!!!!!!!!! bilstol eller bilbag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva mener dere man bør bruke til babyen den første tiden etter fødsel???

bilstol eller sånn bilbag?synes det virker litt voldsomt å sette en bitteliten baby i en bilstol...er det bare meg?????

håper masse svar fra dere:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilstol helt klart!!! Mye sikrere enn en bag der babyen enten ligger løs under nettet, eller boxette der nakken ligger ustøttet..

Skrevet

ja uff.. ikke bruk bag!!!! trodde ikke det var lov lenger jeg.. det burde det egentlig ikke være. tenk hvordan barnet vil bli slengt rundt inni der ved en kollisjon!!!

Skrevet

Jeg syntes også det virket litt voldsomt å sette en så liten baby i stol, men etter diverse tilbakemeldinger om hva som er tryggest og mest anbefalt, har vi bestemt oss for stol likevel, skulle være mye tryggere enn bag! Har bestilt oss maxi-cosi cabriofix, og der er det med et innlegg til å bruke i stolen når babyen er liten for best støtte i alle bauger og kanter! ;)

Skrevet

BILSTOL! En bag er ikke lovlig lenger siden babyen ikke sitter fast i bagen, den kan bevege seg masse oppi der selv om bagen er sikret. Jordmor og barnepleier som sa dette til meg, for jeg lurte på det samme selv.

Skrevet

tusen takk for svar fra dere:)

da leverer jeg tilbake den bagen jeg har lånt og bruker stol isteden...synes bare det virker så bratt for ryggen at babyen skal bruke stol,men man får sikkert kjøpt noe man kan legge nedi eller bruke teppe under....blir bare litt forvirra imella støytene...hihi:)

men,igjen,takk for svar:)

Skrevet

Bare som kommentar til den over. Bag er fullt lovlig, men anbefales ikke. Vi hadde Simo safe bag nett til førstemann, men tror ikke vi bruker det til denne. (hadde self. bilstol i tillegg, og har nå kjøpt maxi cosi). men bare som kommentar, så "flyr" ikke babyen rundt i bagen hvis man skulle kollidere. Det ligger side- og hodestøtter helt inntil kroppen + nett over. så det er ikke mye bevegelser babyen får gjort. Men mye forandrer seg fort, sist gang ble vi anbefalt bag-nett pga av babyen's rygg ikke hadde godt av å sitte ibilstol i mer enn 20-30 min. av gangen :-)

Skrevet

Og som en kommentar til noe over her om at man kan legge tepper e.l. under babyen i bilstolen så den ikke ligger så bratt:

Må ikke finne på å gjøre det. Det følger med utstyr som gjør denne nytten, bruk utstyret som følger med bilstolen - ikke noe annet!

Skrevet

I sverige er det forbud mot bruk av bag, mens det jobbes for at det skal bli forbudt i Norge også.

Vi var å så på her om dagen fordi vi brukte bag til forrige, denne gangen vil vi invistere i en trygg og sikker stol, og da fikk vi vite at stolen skal være i 35 graders vinkel, så hva vi kjøper eller velger vet vi ikke, men du kan jo gå inn på testen på tv2 god morgen norge og lese der....

Skrevet

skal bruke bag fra sykehuset.har over 2 timer og kjøre,og vil ikke utsette den lille babyryggen for noen belastning.

Skrevet

Fikk bare beskjed om at det skal vekk for de har hatt kurs på det nå, og at det ikke er lovlig. Aner ikke mer enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...