mammarie Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Når er det vanlig å få kynnere? jeg har 4 uker igjen nå, å har begynt å kjenne sånne stikk i livmora.. noen ganger skikkelig harde, andre ganger veldig svake. Alle går over veldig kjapt! åssn kjennes kynnere ut i forhold til begynnende rier? begynner å stresse litt her :/
Nicoline3 Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Kynnere kan starte så tidlig som 4 måneder før termin og kjennes som regel ut som at magen blir steinhard (min ser ut som den blir mye spissere på midten) Kan også komme som press nedover, men gir seg hvis du reiser deg og går litt rundt. Ordentlige rier som viser at fødselen er i gang er ikke til å ta feil av. De starter gjerne i både rygg og mage (eller en av stedene) og øker noe voldsomt i styrke før de sakte går over. Da jeg fikk mine forrige gang føltes det som når du har spist noe dårlig mat og må skikkelig på do, og samtidig som om en pitbull bet meg nederst i ryggen (jeg hadde smerter begge steder under hele fødselen) Det gjorde faktisk så vondt at jeg ikke trodde det var fødselen som var i gang ;-) Kynnere minner mest om mens smerter og gir seg fort, mens virkelige rier kommer i bølge topper og hyppigere og hyppigere. Håper dette hjalp litt. Lykke til ;-) Jeg har ti uker igjen.
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Jeg har fått kynnere og jeg er 28+4 i dag... De er forskjellige fra gang til gang. Noen ganger så blir magen helt steinhard og rund,uten at jeg nødvendigvis kjenner noe utover det. Andre ganger(har skjedd en gang hittil) så presser det nedover og det kjennes ut som om jeg må tisse selvom blæra er tom,og så er det ubehagelig. Kynnerene kommer hvis jeg er mye i aktivitet,og det roer seg når jeg tar det med ro/setter meg. Hvis du begynner å lekke veldig eller det gjør veldig vondt eller du begynner å blø,så må du ringe til føden/reise til føden.
mammarie Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2007 ok, takk for svar. skal til jordmor neste uke , hun kan vel svare meg på resten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå