Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Fant ut at i går hadde vår barnevakt (ungjente i nabolaget) vært inne på pcen vår mens vi var ute. Ikke såå ille i seg selv, men hun kunne jo spurt først tenker jeg. Men det som var verst var at vi kikket på de filene hun hadde vært inne på, bl.a. facebook, og fant en film der hun sitter og røyker hasj (og ja, er sikker på at det ikke bare var vanlig sigg)! Merker at jeg bare ikke greier å stole på henne mer, og har kjempedårlig samvittighet for å ha overlatt barna mine til henne (selv om barna sov hele tiden). Denne jenta har alltid virket koselig og pålitelig, så vi ble litt overrasket. Kan jeg stole på at hun ikke tar fram hampen når hun passer barna? Kan vi stole på at hun ikke stjeler? Nei, kommer ikke til å bruke henne mer. Ville dere gjort det samme?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Syns du dømmer litt fort! Kansje hun aldri har gjort det før eller siden? Snakk med henne før dere bestemmer dere!
hårsår Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Jeg ville heller ikke brukte henne mer. Tror neppe at hun kommer til å røyke mens hun sitter vakt, men ville vært redd for stjeling ol. Synes du har gjort et godt detektivarbeid, jeg! Ser ingenting galt i avgjørelsen deres.
Brava Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Jeg ville definitivt ikke brukt henne heller. Sannsynligvis vil det gå greit, men hvorfor ta sjansen? Helt enig med deg.
6Ymamma Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 Tror nok at fristelsen for å stjele kan komme etterhvert er jeg redd for... Men tror ikke hun kommer til å røyke hasj hos dere... Ville ha tatt en prat med henne...(enkelte er flinke å lyve og har pokerfjes...så vær OBS!)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Ville heller fått noen andre til å sitte barnevakt.. Noen som driver med sånn kan en vel egentligt ikke stole på.
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #7 Skrevet 25. mai 2007 Sá fordi hun har brukt PC´en deres og róykt noe DU tror er hasj (du har ikke fátt det bekreftet) sá drar du det dit hen at hun oxo stjeler? Fascinerende..... Hva med á konfrontere henne angáende PC-bruken? At hun bór spórre fór hun bruker den? Má si at dette virkelig var et fint eksempel pá skyldig inntill det motsatte er bevist.......
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 25. mai 2007 #8 Skrevet 25. mai 2007 følg mageføleøsen/mammafølelsen:)
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 25. mai 2007 #9 Skrevet 25. mai 2007 Enig med Memo jeg. Det var da veldig fordomsfullt og ikke så rent lite fantasifullt å komme til konklusjonen at hun ikke er til å stole på pga en video av hasjrøyking. Og det at dere videre trekker konklusjonen om stjeling, synes jeg er merkelig rett og slett!
belli72 Skrevet 25. mai 2007 #10 Skrevet 25. mai 2007 Helt ærlig tror jeg ikke det faktum at hun har tatt seg en joint automatisk medfører at hun kan komme til å stjele eller være en dårlig barnevakt! Da tror jeg mange som benytter seg av ungdommer burde slutte med det! En helt annen ting er at hun uten å ha spurt bruker datamaskinen i huset. Det ville ikke jeg likt! Min barnevakt får lov, men tror aldri hun hadde gått inn og brukt den uten å ha spurt meg først.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #11 Skrevet 25. mai 2007 HI her. Det handler litt om hvordan denne videoen var også. Der satt hun og en kompis på høylys dag og røykte og snakket om hvor mye de røykte. Hørtes ut som det nesten var hver dag! Selvfølgelig kan dette være bare skryt, men hva hvis det ikke er det? Og ja, det med stjeling har jeg jo ikke noe grunnlag for å si, selvfølgelig. Men jeg føler at når jeg slipper folk inn i mitt private hjem, til og med for å passe på barna mine, må jeg kunne stole fullt og fast på vedkommende. Og jeg synes faktisk at både det å røyke hasj, lage en sånn type video om det og legge den ut på nettet (med forbehold om at det kan ha vært noen andre som har lagt den ut), OG å snoke på dataen vår uten å ha spurt først, vitner om noe dårlig dømmekraft.
Expat Skrevet 25. mai 2007 #12 Skrevet 25. mai 2007 Vel Memos poeng var vel at det ikke nødvendigvis er no sammenheng mellom hasjrøyking og stjeling! Selv om hun var tett som går på facebook på deres computer, og dere må huske å skru den av og ha passord på den! Vet hun at dere har logg på den?
Manhattan skyline Skrevet 25. mai 2007 #13 Skrevet 25. mai 2007 Hvorfor i all verden snakker du ikke med henne om det ? Hun må da tåle at dere tar opp at dere vet hun har brukt pc'n, pluss videoen dere så? La henne forklare seg, blir du nok beroliget av den, kan hun jo bare fortsette. Er magefølelsen fremdeles ikke hundre prosent, er det jo bare å si at dessverre så stoler du ikke helt på henne, og at det kanskje er best at du finner noen andre. Verre er det ikke.
suseduse Skrevet 25. mai 2007 #14 Skrevet 25. mai 2007 Selv om jenta røyker hasj, betyr ikke det at hun vil stjel?!?! Og hun røyker nok ikke når hun er med barnet ditt, det ville ikke en som røyka vanlig sigaretter gjort heller antar jeg! Det beste er vel å snakke med hu om det, og spørre om det vil bli et problem! Ville reagert mere på at hu la ut filmer av seg selv gjøre dette på internett!!
Pia♥CF Skrevet 25. mai 2007 #15 Skrevet 25. mai 2007 Unnskyld meg.. men du skriver :-Men det som var verst var at vi kikket på de filene hun hadde vært inne på, bl.a. facebook.. Hvordan kom dere inn på hennes bruker der ?? Greit nok at hun burde spurt, men det er ikke alltid man tenker over det i den alderen.. Og, hadde fulgt magefølelsen ja.. Men, HALLO.... sitte å sjekke hva barnevakten har sett på internett ?? Og, iom facebook er like privat.. synes jeg det er kjempefrekt av dere!!!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #16 Skrevet 25. mai 2007 Røyke hasj = stjeling?? Neppe......Snakk med henne. Kanskje det er en forklaring bak det hele.... Det viktigste er vel at hun er snill, god og omsorgsfull barnevakt...ikke at jenta kanskje har tatt seg en hasjpipe på fest??
Hufsla Skrevet 25. mai 2007 #17 Skrevet 25. mai 2007 da jeg hadde lest de første svarerene her måtte jeg lese hovedinnlegget mange ganger til. Hvor stod det om stjeling? Ingen plass nei! At du så hun røykte hasj kan du ta opp med henne, si at hun ikke får røyke det hos dere. Det lukter dere fort om hun gjør. Nå syns ikke jeg det var så ille at hun hadde brukt PC heller jeg da, her står det til fri disposisjon etter at ungene har lagt seg selvfølgelig. Du kan jo si til henne at hun burde spurt først, eller du kan bare lage passord på så skjønner hun det nok etterpå.
Krepsen :) Skrevet 25. mai 2007 #18 Skrevet 25. mai 2007 ♥hufsla♥ Har kopiert en del av slutten på innlegget til HI (er på ingen måte ment som spydig, det bare for å vise hvor det stod): Denne jenta har alltid virket koselig og pålitelig, så vi ble litt overrasket. Kan jeg stole på at hun ikke tar fram hampen når hun passer barna? Kan vi stole på at hun ikke stjeler?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #19 Skrevet 25. mai 2007 Jeg ville fortsette å bruke henne. Om man røyker hasj en gang, eller flere, så lenhe man ikke er sammen med barn, så er vel ikke det noen dødssynd...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #20 Skrevet 26. mai 2007 Synes det værste her er at du faktisk sjekket det!!!!!! Hadde blitt så skuffet over dere hvis jeg var hun jenta.. Skamme dere burde dere! Graver man dypt nok så finner man masse dritt om selv den mest perfekte. Og sannsynligheten kan vel være stor for at det bare var kødd, siden det ligger på nettet!
ChaChi Skrevet 26. mai 2007 #21 Skrevet 26. mai 2007 min første tanke: tviler på at denne vidoen med hasjrøyking er reel.. syns heller det hørtes ut som noe de to vennene hadde kokt i hop som en spøk og lakt ut på nett.. korttenkt, ja, men det er tross alt ungdommer vi snakker om her, de tenker ikke så mye lenger enn sin egen nesetipp noen ganger.. og at hun hadde brukt pcn hadde jeg strengt tatt ikke hatt noe problem med.. hadde faktisk reina med at hun hadd gjort det jeg, for igjen; det er ungdom det er snakk om! og om jeg ikke ville hun skulle bruke den hadde den vært passordbeskyttet. syns det trekkes litt forhastede konklusjoner her jeg.. syns du burde snakke med jenta før du dømmer henne nord og ned her inne.
Dårlig fantasi Skrevet 28. mai 2007 #22 Skrevet 28. mai 2007 Herregud...... At flere her mener at fristelsen for å stjele nok vil bli for stor.... Jeg må le......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå