PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Du finner en test på samme sted som den andre, denne var gjort i august 2006..(http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1148973596.19) Der er maxi-cosi cabriofox testet uten base, og kommer da også ut best i test m 75 poeng...På den nyeste testen m base får setet 82 poeng så d er ikke store forskjellen ..www.forbrukerportalen.no/bilbarneseter d som gjør at de m base vanligvis får høyere poengsum, er at marginene for å feste setet feil minker ved bruk av base...Men dette setet er særdeles enkelt å feste uten base også...
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2007 Ja ikke sant? Jeg har hvertfall kjøpt setet uten base for jeg regner ikke m å få behov for d....har prøvd setet flere ganger når jeg har passet min venninne sin sønn, og d er kjempelett å feste m selen...
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Skrev i den andre tråden: "Tenkte i grunnen på prisen også da... Noen sier prisen uten base, men prisen med base, som vant testen, ligger vel rundt 3000 veil ihvertfall... Dobbelt så dyr med basen altså, såvidt jeg kan se? Er den da så mye sikrere, at det er verdt 1500 ekstra??? :)" Fint om den er grei og feste med beltet! Og hvis sikkerheten er omtrent den samme med el uten base, når den er korrekt festet, tror jeg nok ikke jeg vil bruke så mye penger ekstra. Kjører ikke så mye bil heller...
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2007 I de butikkene jeg har vært i koster basen d samme som setet ja, sånn at d blir dobbelt så dyrt m base...Jeg hadde i grunnen tenkt å kjøpe base, men da jeg så testen og fikk prøve selv hvor enkelt d er å feste uten, fant jeg ut at jeg ikke ville spandere så mye penger på d...Vi har to biler så her hadde jo vi måttet hatt to baser hvis d skulle vært noe poeng i... Kjenner en som har base, og hun synes d er veldig greit, spesielt fordi hun har barn i barnehage, og når hun henter og leverer hver dag tar hun m seg bebisen inn, i setet...så for henne var d enklest m base...Men d behovet har ikke jeg... Så jeg kommer til å bruke setet uten base jeg da, og hvis behovet akutt melder seg, så er d jo bare å kjøpe en base senere...
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Ja, nettopp Den basen passer altså til mitt 2006-sete? Ikke noen andre endringer på selve setet heller?
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2007 d er d jeg har fått beskjed om i butikkene i allefall...d er kun farger/mønster som er forandret fra 2006 til 2007 modellene...selve setet er make...Tror jeg har 2007 modell, men er ikke sikker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå