Gå til innhold

Vært på legevakta inatt..... (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk magesmerter og vondt i ryggen som ikke ville gi seg, sent igårkveld. Smertene kom takvis og var veldig vonde. Kjentes ut som veldig sterke menstruasjonssmerter.

Ringte legevakta og de ville ha meg ned. satt der i 1 1/2 time før jeg kom inn også måtte jeg vente enda litt til på lege.

Ble undersøkt grundig. Øm i magen og det var kjempeubehagelig å ta gynekologisk undersøkelse. Mormunnen var visst bløt, men ingen åpning... Fortsatt takvise smerter.

Ble ikke så mye klokere men ble sendt hjem med pinex forte og beskjed at de ikke kunne utelukke at det var en begynnede SA og at jeg måtte dra på riksen om jeg ikke var bedre idag.

Jepp!! Det var jo skikkelig gøy å høre.

Babyen min lever jo i beste velgående. Kjenner masse liv og vi fikk høre hjertelyden. Har heller ikke hatt tegn til blødning. Så hvorfor sier de det??

Herregud!! Om jeg ikke var bekymret fra før, så ble jeg det jo da!!

Så her sitter jeg da. Skulle hatt eksamen idag, men den får jeg bare ta senere.

Enda øm i magen, men småen spreller masse, så det er liv her.

Sitter og kjenner etter om jeg har vondt.Bekymret!

Vil helst ikke på riksen. Vil bare bli bra igjen og slippe bekymre meg for SA.

Er akkurt 18 uker idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da!!! for en beskjed!!! =( =(

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal si jeg.. men siden du kjenner masse liv fra den lille, så er jeg sikker på at alt er bra;)

Slapp av idag.. ikke stress.. ikke gjør noe som helst anstrengende!!

Håper så inderlig du blir bedre i magen!!!!

Skal krysse fingrene for deg og den lille jeg... =) =)

Dette går bra skal du se!

God klem fra meg

Skrevet

Off, høres ut som om du har hatt litt av en natt!

Selv om det sikkert ikke er noe å bekymre seg for hadde jeg, om jeg var deg tatt meg en tur på Riksen/Riket.

Du har en reell bekymring og det er dumt å sitte hjemme og stresse! Mye bedre for deg og den lille at du er trygg og rolig.

Jeg var helt fra meg av bekymring for noen uker siden, og det hjalp og snakke med en spesialist. Alt var i orden! :)

Skrevet

Takk for omtanken :-)

Skal til legen min senere siden jeg må ha en sykemelding pga eksamen jeg ikke fikk tatt idag.

Skal høre hva hun sier da.

Har litt vondt enda, men mere øm nå.

Babyen har det iallefall bra, virker det som. Masse liv her :-)

Skrevet

Da får vi håpe alt er i orden, noe det heeelt sikkert er ;)

Men det skal bli godt å få sjekket det, slik at du slipper å gå å bekymre deg!

Kom gjerne med tilbakemld om hvordan det gikk! Blir jo bekymret her..

Lykke til!

Skrevet

men i alledager da! sa du at du kunne kjenne babyen? da er det vel ingen spontanabort vel? og du har ikke blødd heller? nå er ikke jeg noen ekspert på området,men..spontanabort i 18 uke?mulig?kaller de det fortsatt det så seint i svangerskapet?

til slutt så vil jeg bare si at det er ikke alle leger som er flinke og forklarende leger nei..jeg opplevde litt av det samme her i 12 uke,da jeg fant en knappenålsstor flekk blod på dopapiret..fikk jo noia,og tenkte jeg sku ringe ned på legevakta og gynekologisk for sikkerhets skyld..fikk der til svar at de ikke kunne si at det ikke var en SA..men jeg fikk ikke komme inn til undersøkelse,for til det så var det ikke nok blod!! mye mer her,men fortalte alt til fastlegen min påfølgende mandag,og den som hadde snakka med meg der nede fikk seg ei skrape for den infoen jeg var gitt..den hang ikke på greip i d heletatt..

Skrevet

Vært hos lege og ordna sykemeldig for eksamenen jeg ikke fikk tatt idag.

Det eneste legen tenkte på at smertene kunne komme av,var nyrestein, men det var det ikke.

Så jeg skal bare ta det med ro og om smertene kommer tilbake, drar jeg rett til Riksen.

Så nå venter jeg på at sønnen min skal komme hjem etter å ha vært hos pappaen sin en uke også skal vi kooose oss :-)

Skrevet

så bra å høre da, at han ikke kunne finne noe annen grunn til smertene=) Og godt var det da at du ikke hadde nyrestein!!

Du må kose deg ikveld da med gutten din, og babyen i magen;)

Goood bedring, og lykke til videre!!!

Klem

Skrevet

Höres ut som om du har sterke kynnere. Synes du skal ta det helt med ro framover og hvile deg!Tror dette med SA er en sterk overdrivelse. Noen ganger tror jeg faktisk det lönner seg å prate med en jordmor i stedenfor en generalist på legevakta! Mitt råd er derfor, hvis du har noen jordmor synes jeg du skal rínge til henne.

Skrevet

Har hatt kynnere i forrige svangerskap, men dette lignet ikke på det.

Vet ikka hva det var, men kjenner at det kommer mageknipe nå når jeg har rydda leiligheta.... Skal slenge meg på sofaen resten av kvelden.

Ikke vært til jordmor enda... Får ikke komme inn før slutten av juni. Ringt å spurt.

Skrevet

Uff da... høres ikke noe godt ut. Jeg skal krysse fingrene for deg og håpe at legene tok skikkelig feil ...

Babyen og kroppen din finner nok ut at det var litt tidlig å sette igang :o) Du får ta det ordentlig med ro og se noen artige filmer mens du spiser god mat!

Skrevet

Tror ikke et sekund på at det kan utvikle seg til SA. Har ikke blødd en dråpe og babyen lever i beste velgående. Men det er synd man skal bli skremt slik, ja!

Jeg er nok bare sliten og litt stressa mtp eksamener og etc, men nå skal jeg slappe helt av.

Har en fantastisk samboer som er veldig flink å ta vare på meg :-)

Klem til alle dere som bryr dere. Takk for at dere finnes :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...