Gå til innhold

Litt råd her... natt amming... hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld la vi snuppa kl 21:00. Ho sovna bare på fanget mitt, og va helt utslått.

Men så starta det... :

21:30, amming. Ho våkna ikke skikkelig, bare nok til å gje uttrykk for at mat hadde vært greit.

22:30 amming igjen.

23:30 amming igjen.

01:30 amming...

03:10 amming

04:50 amming..... phu.

Vi har aldri brukt å nattamme før... Så starta det me en gang for ca 2-3 uke sia, og i går alt det her. Har ikke sove en tøddel, for æ får ikke til å sovne med en gang vi e ferdi..

Ka i all verden e det som skjer her... ho e jo 13 uke no!

Burde æ gi ho litt tillegg på kvelden, i tilfelle æ har så lite melk at ho må våkne rundthver time på natta for påfyll...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, dette hørtes en smule slitsomt ut ja ;) Men hun er jo så liten, så kanskje litt tidlig å gi noe tillegg. Gir du på begge puppene hver gang da?

Har i grunn ikke så mange råd jeg, men.... Vi har så vidt begynt med bittelitt grøt på kvelden (1 tskje blandet m mm på flaske) nå som hun er 4 mnd - da sover hun bedre og lenger - eller så har jeg samme kjøret som deg......

Skrevet

Ikke glem at ho regulere melkeproduskjonen! Det er mest sansynlig det...Ikke begynn å gi ho tilegg,foreløpig,det var tidlig..Jeg hadde også slike kvelder m sønnen min.. Maaange slike...Men,det går seg til etterhvert.Klart det er slitsomt,men di minste styrer det meste,sånn er det..

Skrevet

Bruke ho smokk? Den eldste jenta mi drev også på sånn ei stund og æ fant ut at ho brukte puppen som smokk. Etter æ fikk ho til å ta smokken ordentlig,så ble det slutt på amming hver time på natta. Æ ble mere uthvilt og ho mere fornøyd så vi fikk det bedre begge to :-)

Skrevet

Jeg tenker sugebehov eller økedøgn. Legg henne til annenhver time på dagen og se om hun roer seg.. Gi på begge brystene om hun vil ha.

Skrevet

Ja kan jo hende det e økedag.. Men det er så rart, for vi har jo aldri ammet om natten før. Vi ammer veldi ofte på dagtid også. Går vel kun halvannen-2 timer mellom. Det har vi gjort siden hun var helt nyfødt. I starten fikk hun jo tillegg, pga at jeg ikke fikk melkeprod igang på en uke.

Men vi sluttet med det da hun la på seg nok me mm.

Men nå vet jeg ikke. Tror ikke jeg klarer så mange slike netter som dette. :)

Spes ikke siden hun våkner kl 7 igjen, og gjerne vil opp da :))

Blir litt vel mye hopp og sprett hele døgnet for min del.

Hun tar sutt,men kun i vogna, i bilen, og akkurat når hun legger seg men på natten, når hun våkner så spiser hun masse altså. Jeg hører henne svelge, og kjenner at melka renner. Har prøvd oss med å putte smoken inn i munnen, istede for å ta henne opp, men hun spytter den ut og bare gråter hvis hun ikke får puppen..

Skrevet

Det er sikkert prøvd ut... men jeg stimulerer lillegutt på haka og litt på hendene, selvom det ser ut som om han har sovnet. Når han er ferdig, så tar jeg ham opp og venter 10 - 15 min slik at han får gulpet og rapet litt. Så tilbyr jeg ham litt mer pupp. Noen ganger vil han ha, andre ikke. Vi bruker mye tid på dette, men... kan være verdt det hvis du slipper å stå opp flere ganger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...