Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor dyne og hva slags dyne? Har dere lammeskinn? Har dere sånn til å ha rundt kanten? sengehimmel? uro?

Vesla mi vil ikke ligge i senga si.. noen tips til å få ho til å ligge der? Ho er snart 3 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har liten dyne (syntet tror jeg...), tatt vekk lammeskinnet nå som det er blitt varmere, men hun sov veldig godt på det i begynnelsen, så hvis hun bare er 3 uker kan jo det være verdt et forsøk. Har sengekant og himmel.

I begynnelsen pakket vi henne inn i helseteppe, la en koseklut inntil kinnet hennes og et teppe i en bue rundt hode, så det ikke skulle bli så åpent. Også la vi henne helt inni hjørnet på senga (nesten på tvers) og hadde en stor pute i fotenden så senga ikke skulle bli så "farlig" stor for henne.

3 uker er jo ikke så mye da, husker nesten ikke om Julie lå i senga si så tidlig, vi brukte mye vognbagen vi - hendte hun lå i den oppi senga også he he

Prøv å lag en liten lun hule og legg henne oppi senga når hun har sovnet så hun venner seg til den. Lykke til ;)

Skrevet

en annen ting vi gjorde var å varme opp senga med en varmeflaske og la en t-skjorte eller noe sånt fra meg som det luktet mamma av

- gjorde visst litt av verdt vi når jeg tenker meg om hi hi Men hun sover i senga si nå i hvert fall! Er 4 mnd, så ta tiden til hjelp!

Satt også en del ved siden av senga i begynnelsen, sang og strøyk henne i panna, så hun ikke skulle føle seg forlatt oppi der....

Håper du fikk et par tips ;)

Skrevet

Tusen takk! Masse tips jo! Da har jeg litt å prøve i dag. :) Takker og bukker! :)

Skrevet

Vår lille gutt ville heller ikke ligge i grindsengen sin, han hylte og var urolig. Men så satte vi vogn-bag'en oppi grindsengen og der sover han veldig bra. I bag'en har vi et lite lammeskinn og så bruker vi to tepper til å bre over han (fleece og ull).

Skrevet

Vi har junior str (tror jeg) på dynen. Den som passer oppi grindseng. Dun dyne. Har madrasskant rundt for å beskytte hodet, armer og bein mot sprinklene. Har en sånn himling over sengen som jeg kjøpte på Jysk. Helt hvit. Når jeg skal legge småen har jeg dynen hans rundt han når jeg ammer slik at han får varmen sin med seg ned i sengen pluss litt mammalukt :)

Skrevet

Vi har lammeskinn, pute og dyne. Til å begynne med hadde jeg rullet et teppe som en pølse og la det rundt puta. Men tulla ville ikke sove i senga si gitt. hun sov mellom oss til hun var nesten 3 mnd. Da fikk jeg henne over i egen seng, og så rett inn på eget rom. Nå sover hun så godt så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...