prøvekluten+3små Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 nammis!blir fint å ha med på hytta i helga det;o)
prøvekluten+3små Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 25. mai 2007 ...og de blei akkurat like sinnsykt gode som bollene! denne curly må være litt av en baker! hadde i valnøtter i noen jeg da..kan anbefales;o)
prøvekluten+3små Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2007 tjihi,ja da tror jeg du må forte deg;o) spiser meg veeeeldig mett her nå ja;o) nystekt gjærbakst ER forferdeli godt!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 hehe.. *hiver på seg skona og er på vei* =) =)
Dragemor Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Er det en spesiell type rundstykker?? Fikk veldig lyst til å lage noe bolleting nå... I tillegg til å lese at du har laget rundstykker så begynte det å regne... og regn tilsier at man må bake noe og drikke kakao )
prøvekluten+3små Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2007 er ei oppskrift som har sirkulert her inne på bim ei stund tror jeg..prøvde først bollene...knallgode! og deretter rundstykkevarianten.. skriver den ned her for de som vil prøve: 1,5 l hvetemel (litt mer for rundstykkene fant jeg ut,men greit å tilsette etterhvert som man ser) 225 g sukker 3 ts kardemomme 2 pk tørrgjær 225 gr melange/tine smør(siste er best;o)) 4,5 dl vann 6 dl melk bland alt det tørre,tilsett smør+vann+melk(lunket) hev deigen til dobbel størrelse 225 grader ca 15 min langt oppe i ovnen rundstykkevarianten: kutt ut sukker og kardemomme,tilsett istedet 2 ts sukker og 2 ts salt ps! valnøtter var en vinner i rundstykka syns jeg!
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #8 Skrevet 25. mai 2007 Spiste en del curly boller sist svangerskap ja... Curly og jeg gikk gravid sammen sist:)
Dragemor Skrevet 27. mai 2007 #9 Skrevet 27. mai 2007 Bollene ble super gode! Tusen takk for at jeg fikk se oppskriften! Kan anbefale oppskriften på det sterkeste til alle andre som har lyst på noen gode saftige boller ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå