♥kinemor19og lille oliver Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 gutten min er nå 4 mnd og begynt å bli urolig om natta. han har alltid sovet hele natta men nå i det siste har han blitt urolig om natta, er det et tegn på at jeg burde begynne med grøt/velling? jeg ammer ikke. men åssen gir jeg han grøt/velling? ta litt oppi flaska eller prøve å gi han noen skjeer på kvelden? setter stor pris på svar.
Nr-3-i-Magen Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Vi begynte da snuppa var 4,5 mnd fordi ho vålna så ofte på natta. Det hjalp ikke, men jet vet at det hjelper for noen. Vi begynte med tynn grøt som vi ga med skei, så tykkere etterhvert. Men hvis han tar flaske, så kan det jo være greit å gi tynn tynn grøt på flaske i starten. Her er ikke flaske populært. Og grøt er heller ikke veldig populært, etter 2 mnd med prøving...
MammaDilla Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Det kan være økedøgn da.. Har du prøvd å gi mer mm/mme om dagen og kvelden?
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2007 kan prøve det.. takk for svar=)
Labbetøs Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Siden du ikke ammer annbefales det at du begynner med grøt/velling. Dersom han bare krever et nattmåltid kan han få det og ikke grøt/velling, men dersom han spiser hyppigere på dagtid og krever mye på natten også gir du grøt. Terskelen for å begynne med det er lavere når babyen bare får mme- Du kan bruke hvilken som helst type 4 mnd grøt siden han er vant til mme uansett. Risgrøt (den blander du da med mme) er ofte det ekleste siden den er minst korn i. F.eks maisgrøt har litt større korn og tetter lettere flasketuten. Du kan bare ta en ts grøtpulver i flasken hans til å begynne med. Da må du bruke en av de typene som blandes med melk. Da må du ofte litt opp i str på flasketuten (avent funker ikke, siden det bare blir flere hull istedet for større hull). Etterhvert øker du forsiktig mengden grøtpulver. Når det blir for tykt til å gi med flaske bruker du skje og gir det som grøt. Bruk litt malk samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå