Gå til innhold

Rutiner 4/5 mnd - Trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har rutiner for spising og søvn for sine små på ca fire-fem måneder som vil dele dem med meg? Jeg får det lissom ikke helt til. Synes det går i spising stort sett hele tida enda...sukk... Både ammer og gir mme.

Hjelp noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mye hjelp, men er akkurat det samme her. Prøver å få litt oversikt over dagene, og få inn litt rutiner. Hun er mnd, og jeg tror det er litt tidlig. Hun spiser og sover når hun selv vil foreløpig...

Skrevet

Her har vi egentlig fått litt rutiner, selv om de forskyver seg litt med når vi står opp. Men legger seg for kvelden til samme punkt..

Vi begynner kveldstellet klokka syv.. enten bader eller vasker.. ( annenhver dag her i huset..) så er det amming i senga vår.. har også begynt med at han får litt velling på flaske om kvelden.. så den får han også på soverommet vårt. Etter velling og pupp så raper vi så går jeg inn på rommet hans og legger han ned med smokk. Så sover han som regel til to-tre tiden. så kan han våkne halv fem igjen .. og deretter seks halv syv.. da får han mat i senga vår.. så står vi opp... han ligger på gulvet på badet ( på noen tepper da seffers.. ) og leker med en fiske uro fra ikea.. mens jeg dusjer.. hehe.. så ordner jeg meg .. deretter han. Så rundt åtte er han trøtt.. legger han da i senga si.. sover ca 45 minutter.. spiser hver 3-4 time. Men hvis vi skal noe etter 2,5 time f.eks.. så gir jeg han litt pupp før bare.. Han er våken rundt 1,5-2 timer.. så er det på tide med en liten dupp..

sånn er dagene hver dag egentlig.. prøver jo å forskyve litt på det hvis jeg skal noe.. da f.eks går jeg til det stedet jeg skal.. for da får han sovet på veien. ( f.eks babysvømminga o.l..)

Lykke til med rutiner. Kommer ofte av seg selv! =)

Skrevet

Heisann! Vår lille knert er snart 5 måneder, og dagen vår ser stort sett slik ut:

Våkner etter en hel natts søvn for pupp i 6-tiden, sover sammen til pupp igjen 8-9 tiden

Formiddagslur på ca 1 time

Så er det pupp i 11-12 tiden

Ettermiddagslur (hvis vi triller) på 1-1,5 timer

Pupp i 14 tiden

Grøt og velling i 16-17tiden + pupp hvis han vil ha

Kveldsstell med bading ca kl 19

Pupp i pysjen og så i seng ca kl 20

Dette har kommet ganske av seg selv, men et par ting har vi funnet ut:

- grøtmåltidet + vellingen må være i 16-17-tiden, og ikke som siste måltid (da er han for trøtt)

- når det har gått 3 timer siden pupp, gir jeg han pupp selv om han ikke ber om det, det er mye enklere for meg å holde styr på matinga da, selv om man blir litt slave av tiden. Barn er jo glad i vaner, og knerten er stort sett veldig fornøyd

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...