Gå til innhold

Er de flinke til å leke alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og nyter en kaffe, mens jeg beundrer min lille sønn på 13 mn som styrer på på gulvet. Nå har han lekt litt med støvsugeren som står klar til dagens økt, kastet noen aviser utover gulvet, og funnet traktoren sin med dyr i hengeren som har leker med. Og finner han putteboksen sin vet jeg han kan sitte leeeenge og kose seg med den, putte inn og ta ut, putte inn og ta ut....

hvordan er det med deres små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, han er veeeeeeeeeldig flink til å leke alene når han har funnet noe som han ikke har lov å leke med;) Derfor har jeg for eksempel stueveggene fulle av kulepenntegninger for øyeblikket! Men stort sett er han kjempeflink til å leke alene, men det kommer selvfølgelig an på dagsformen, om han er trøtt osv. Men selvom det er behagelig for meg at han leker alene prøver jeg så ofte jeg kan å engasjere meg i leken hans, merker på han at han setter kjempepris på og gleder seg over at jeg er deltagene. Dessuten er det så hyggelig å dele noe med han som er på hans premisser:)

Skrevet

Hmm, putteboksen har ikke snuppa mi (12 mnd....om noen dager) oppdaget ennå!

Når det er flere tilstedet i rommet, leker hun gjerne lenge for seg selv, med lekene sine. Også når samboer og jeg sitter og prater. Men er vi alene med henne, er hun mye mer kontaktsøkende, kommer og vil opp på fanget etc.

Skrevet

Guro er 16 mnd, og er veldig flink til å leke alene. Jeg sitter som oftest på gulvet samemn med henne da, med laptop eller avis ;)

Hun rusler rundt og styrer med sitt, bygger lego, leker med puttekassen, leker med dukkene sine, prøver å ta på sko...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...