Gå til innhold

Økedager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når det er tid for å få opp produksjonen? Jeg har en tulle som ikke ber om mat oftere enn vanlig selv om det tydeligvis er på tide å få opp produksjonen. Hun blir bare irritert når hun spiser for at det er for lite. Så jeg har tenkt at jeg skal prøve å legge henne til litt oftere, samt at jeg tar frem pumpa etter hver amming for å sikre meg at de blir tømt helt.

Noen andre som har gjort dette annerledes eller som har gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sluppet unna så langt jeg da, men det kommer nok snart til skikkelig øking her også. Merker at hun godt kan ta begge på ett måltid nå.

Ammeteen som de har på apoteket øker produksjonen, det som er kjipt er at den er i løsvekt og urtene er så fine at det er mye som går gjennom tesilen.

Ellers så kan du kjøpe kloster sin ammete, den er det bittelitt peppermynte i, noen sier at de har fått mindre melk av den, men jeg har drukket litervis av den og har iallefall ikke fått mindre melk :-) Så hos meg har kloster sin ammete iallefall økt produksjonen. Det er såpass lite peppermynte i den at det ikke skal ha noe negativ virkning iallefall

Skrevet

Å legge henne til ofte og evt. pumpe hvis det går en stund mellom måltidene/tømme helt høres ut som en god idè. Jeg har akkurat drukket min siste kopp med Kloster ammete:) Jeg begynte å drikke den pga luftproblemer hos Sebastian når han var mindre, men det er jo over for lengst. Jeg fortsatte en stund for det, synes det smaker godt jeg:)

Eller så ligger det en tråd inne på ammedebatten om hvordan du kan øke melkemengden.

Vær klar over at disse økendøgnene kan strekke seg over flere dager, spes. hvis du ikke ammer så mye om natta. Dte visste ikke jeg og begynte å bli bekymret for at jeg ikke hadde nok melk. Etter to dager stabiliserte det seg igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...