Fødte ei søt prinsesse Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Heisann, Har tenkt å kjøpe et videokamera til mannen min som bursdagspresang, men er helt grønn. Er det noen her som har noen erfaringer, anbefalinger etc. alt tas i mot med åpne armer.. Tenkte jeg kunne spørre her og for jeg har ikke fått noe respons på skravlesiden..
tina 79:) Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Kommer an på hvor mye penger du skal bruke. Men det bør iallefall støtte de nye TV- og videoformatene, også må du finne ut om dere vil ha harddisk i kameraet eller ta opp på kasetter. Min mann har kjøpt seg et veldig fint kamera fra Sony, men det var ganske dyrt (fikk det i "gave" av engangsstønaden) Det er stort utvalg hos de fleste store kjedene, så du kan jo ta deg en tur og snakke med en av selgerene der! De har peiling for det meste
2småihus!:) Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Nå har jeg på ingen måte noe peiling, men vi har akkurat kjøpt oss videokamera selv....var på expert å snakket med en hyggelig fyr, og det vi hadde i tankene var et billig, men bra kamera!også ville vi i utgangspunktet ha sånn med dvd-plater inni...vi fikk da vite at de nye kameraene med dvd-plater inni ikke var like god bildekvalitet på,så da utgikk det....vi endte opp med et canon mv900, mini dv. På expert skulle de ha 2500,- for det, inkl to mini-dv og bærevæske! (Nå var vi heldig og fant det samme på foto schrøder den dagen noen hundre kr billigere, da de hadde kampanje) Men jeg synes det virker som et bra kamera, og han på expert anbefalte det faktisk foran noen som var dyrere! Lykke til!
minime<3 in belly Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Å huff sier jeg bare da... He he, jeg tror ikke jeg hadde turt å handle det til kjæresten min med mindre jeg visste at han ønsket seg et spesifikt et... Det er så mye å velge mellom innenfor dette feltet og hvis mannen din ønsker seg det så har han sikkert sett seg ut en modell allerede.... Kan du ikke snakke med noen av kompisene til gubben din eller noe?
cgcg Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 Vil anbefale et 3CCD kamera, bildene blir mye bedre innendørs. Når det gjelder om du vil ha med dv bånd (min-dv), harddisk eller dvd plater som inspillingsformat, så kommer det mest an å hvor mye du har tenkt å redigere materialet og hvor viktig det er å spare på originalmaterialet som blir filmet. Altså om det ferdige resultatet er det viktige (etter redigering) Med dv bånd er det klart mer kronglete å overføre til maskinen for redigerering, men du beholder originalen. Med dvdplater gjør man først og fremst enkle redigeringer rett i kameraet på dvd platen før man viser det opp og du mp bytte dvd oftere. Harddisk flytter man det over på maskinen lett for redigering, og vil man spare orignalen, gjør man det med å spare filmen på maskinen. Men harddiskene har gjerne lengst tid man kan spille inn på. Jeg har fått et kamera nylig som er jeg fornøyd med. Jeg liker mini-dv bånd best fordi jeg hadde gamle bånd som jeg ville kunne hente inn materialet fra. Så vil du bruke tid på redigering og innhenting av film så vil jeg anbefale Panasonic NV-GS 320 miniDV. Koster litt over 4000 kr. Det er datakyndigheten, hvor store krav du har til farger innendørs, hvor mye ekstrautstyr som mikrofon og lys du vil kunne sette på. Har du f.eks bare et helt enkelt digitalkamera eller enkelt analogt kamera nå, vil du ikke ha like store krav på et videokamera, da vil du vel kanskje bare ha et kamera for å ha litt film. Bare gå etter pris og enkel funksjonalitet. Er du derimot vant til digitalt speilrefleks, mer manuell triksing med bilder og film, velg et dyrere med mer ting du kan gjøre.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Slenger meg på anbefalingen av Panasonic NV-GS 320. Her får man mye for pengene når det gjelder kvalitet! (Brukte selv lang tid på å lese tester, og andres erfaringer før jeg valgte kamera. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå