Gå til innhold

Pynt i kirke og lokalet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pynter dere med og hvordan. Vi skal ha et festlokale og jeg ser for meg noe pynt på veggene og på bordene. Men hvor mye og hva vet jeg ikke. De vielser jeg har sett i kirker har de ikke pyntet noe i kirken, men det har jeg lyst til. Mest lyst til å ha noe langs hele gulvet oppover men hva skal det være??? Ser for meg å henge et heklet sengteppe over alteret! Kom med ideer til meg. Finner heller ingen nettsteder med tips om dette. Har dere sett slike sider???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert dere får lov til å legge noe på alteret. Husk at for presten og de som pleier å gå der er dette et hellig rom. Det er man nødt til å respektere. Vi ønsket å flytte pianoet, og plassere det mer sentralt i kirkerommet, men presten ville ikke dette. Snakk med presten eller noen andre i kirken om hva som har vært gjort tidligere på dette området.

Vi pyntet ellers med blomster i to like vaser på hver side av alter-bordet og et par like gulvvaser på hver side av midtgangen nesten oppe ved alteret. Det som er lurt med dette er naturligvis at dere enkelt kan ta med disse blomstene til selskapslokalet etterpå. Vi hengte litt pynt rundt omkring ytterst på benkeradene og på et par søyler også. Husker ikke alt nå, men vi gjorde det ganske enkelt. Selskapslokalet vårt var veldig fint, og her pyntet vi bare med blomsterdekorasjoner rundt omkring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...