Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 jeg nærmer meg stadig fødsel og tenker mer og mer på alt det som kan gå galt. Hva om barnet dør under fødsel, er sykt etc.. er det vanlig?
jentebabymom Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 tror alle streifer igjennom de følelsene og tankene dær. ganske naturlig, alle gleder seg så mye og det er tung å måtte miste alt.
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Det er vist heeelt vanlig og ikke noe å bekymre seg over... sånn hvis du tenker på dette "i det små"..... Men hvis denne redselen tar helt overhånd, og overskygger alt annet... da er det kanskje lurt å ta en prat med jordmor, eller noen andre du stoler på... Det hender jeg får litt sånn "oh.. shit.. jeg skal snart føde!!! (med tusen utropstegn bak)... eller "ÅH hva hvis noe er galt med babyen!!!!!.......men så går det noen sekunder, så tenker jeg at det må vel gå bra... derfor legger jeg ikke noe mer i det enn at det er en "vanlig" form for det å grue seg til alt det ukjente som kommer... (Selv om jeg har et barn fra før) Men hvis man som sagt merker at redselen over alt som KAN skje, overskygger alt det andre fine, da burde man som sagt kanskje ta en prat med jordmor om det... :-)
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 som sagt.. hehe.. blei litt mange "som sagt der"... hehe...seint nå...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 ja det er nok helt vanlig. Mannen er bortreist på jobb, og da sitter jeg her med tankene helt alene. Blir ofte noe sterkere da. Jeg vet jo egentlig at det kommer til å gå greit, men hva hviss... huff. tror heller jeg skal gå og legge meg :-) sikkert en bedre dag i morgen:-)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 det er så godt å høre at andre også tenker sånn av og til:-). Føler ikke at det har tatt overhånd, det er nok bare det at alt er ukjent og skummelt. Er førstegangsfødende. Og ikke minst, man hører så mye rart rundt forbi at det kan skremme vannet av hvem som helst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå