Gå til innhold

Alana, Lana eller Ida??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Vi venter en jente i juni (termin 19 juni), og trenger sårt hjelp til navnevalget...Det står mellom Alana, Lana eller Ida. Fra før har vi en gutt på 3,5 år som heter Oliver.

 

Kjempetakknemlig for synspunkter fra, vil så gjerne ha navnet klart til fødselen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ida klinger bedre med oliver

 

(sier du oliver med trykk på oll eller oliiiver med trykk på i en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ida

2, Lana (eller hva med Lena? Lena er kjempefint)

 

Jeg ville ikke brukt Alana. Heller Alina,det er fint, finest av alle navnene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ida er fint, likte ikke de andre så godt. Liker også Ane og Ina i samme sjanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp kalt datteren min Lana :o) synes det er helt nydelig...ellers likte jeg Ida, men ikke Alana.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lana= litt for likt lano såpe;O)

syns ida sto best til den dere har fra før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ida heter jenta mi. Synes det er nydelig.

 

Alana høres ut om en action-tegneserie-heltinne med store pupper, ettersittende skinndress med åpen glidelås og tiara på hodet. Lana blir litt for mye Lano for mitt vedkommende...

 

Sorry... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte på når jeg leste Lana, var Lano og Lama..... Mangler likssom noe også.

 

Alana heter ei jugoslavisk jente jeg vet om. ( Tror det er et typisk Arabisk navn)

 

Ida er kort, og kjedelig, men definitift best av disse tre. ( Ville iallfall valgt et navn i tillegg da hvis jeg var deg. Feks Ida Alana)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alana sto på vår liste for 2 år siden...jenta har utenlandske aner på farssiden. Ida er utrolig mye brukt...men er jo et koselig navn. Sidestiller disse to. Lana syns blir litt kort, på den måten at det virker som en kalleform av Alana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ville bare si at Alana er Irsk og betyr kjær. Har selv bare hatt positive tibake mld om navnet mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...