Gå til innhold

Alana, Lana eller Ida??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan,

Vi venter en jente i juni (termin 19 juni), og trenger sårt hjelp til navnevalget...Det står mellom Alana, Lana eller Ida. Fra før har vi en gutt på 3,5 år som heter Oliver.

Kjempetakknemlig for synspunkter fra, vil så gjerne ha navnet klart til fødselen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ida klinger bedre med oliver

(sier du oliver med trykk på oll eller oliiiver med trykk på i en?

Skrevet

1. Ida

2, Lana (eller hva med Lena? Lena er kjempefint)

Jeg ville ikke brukt Alana. Heller Alina,det er fint, finest av alle navnene:)

Skrevet

IDA! En av mine favoritter...

Skrevet

Liker Lana (el Lina/Lena?)! Synes Ida er veeeldig vanlig. Fint, men vanlig.

Skrevet

sier oliver med trykk på oll :) ja ida klinger bra med oliver. Takk skal du ha :)

Skrevet

Passet veldig fint med Ida til Oliver

Skrevet

Ida er fint, likte ikke de andre så godt. Liker også Ane og Ina i samme sjanger.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har nettopp kalt datteren min Lana :o) synes det er helt nydelig...ellers likte jeg Ida, men ikke Alana.

Skrevet

lana= litt for likt lano såpe;O)

syns ida sto best til den dere har fra før

Skrevet

Er igentlig så glad i Ida, men her syntes jeg det er det beste alternativet.

Skrevet

Liker ingen av navnene, men ville gått for Ida.

Skrevet

Liker Alana best, heter det selv:)

Skrevet

Ida heter jenta mi. Synes det er nydelig.

Alana høres ut om en action-tegneserie-heltinne med store pupper, ettersittende skinndress med åpen glidelås og tiara på hodet. Lana blir litt for mye Lano for mitt vedkommende...

Sorry... :)

Skrevet

Det første jeg tenkte på når jeg leste Lana, var Lano og Lama..... Mangler likssom noe også.

Alana heter ei jugoslavisk jente jeg vet om. ( Tror det er et typisk Arabisk navn)

Ida er kort, og kjedelig, men definitift best av disse tre. ( Ville iallfall valgt et navn i tillegg da hvis jeg var deg. Feks Ida Alana)

Skrevet

Alana sto på vår liste for 2 år siden...jenta har utenlandske aner på farssiden. Ida er utrolig mye brukt...men er jo et koselig navn. Sidestiller disse to. Lana syns blir litt kort, på den måten at det virker som en kalleform av Alana.

Skrevet

Ville faktisk vurdert Lena eller Lina!

:-)

Skrevet

Hei.

Ville bare si at Alana er Irsk og betyr kjær. Har selv bare hatt positive tibake mld om navnet mitt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...