Gå til innhold

Andregangsfoedende.... SE HIT !!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen hjelpe meg her.. har skjedd 3 ganger naa.. men ulike dager.. har plutselig faatt SINNSYKE smerter i ryggen.. korsryggen.. som bygger seg opp og verker.. helt grusomt vondt.. klarer nesten ikke puste naar disse kommer... Magen blir ikke hard eller noe.. Det straaler ogsaa nedi laarene naar dette kommer....

Men det gaar over etter en liten stund.. nesten like plutselig som det oppstaar.. Har mistanke om falske rier.. ? kan det vaere dette... ?

Har kynnere avogtil, og vet hvordan dette foeles.. de er ikke smertefulle.. og magen blir steinhard:) Men dette er noe heeelt annet.. smerten begynner mest paa ene siden av ryggen, og saa bygger den seg over hele korsryggen, og straaler ned i laarene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg.. hoerer ikke til her foer en uke.. beklager. men tenkte kansje noen her kunne svare meg..

Skrevet

Hm...kan det ha noen sammenheng med ekstra belatning på musklatur i ryggen som følge av at magen blir tyngre?! Har vært endel plaget med "kramper" i ryggmuskelen siden forrige svangerskap. Kommer når jeg er sliten i ryggen. Synes du skal ta det opp med jordmor, jeg. Hun kan gi deg de rette svarene og evt. henvise deg videre om det trengs. Lykke til!

Skrevet

fødselen min var smerter i korsryggen som du beskriver- hadde ikke stram mage som jeg kan huske, for jeg husker at jeg la merke til det av og til, lenger ut i fødselen, at magen strammet seg, så for min del kommer jeg ikke til å vente med at magen blir hard for å tenke på at det kan vere rier

MEN

om du ikke skal over i tredje tri før om en uke synest jeg absolutt du skal ringe fødeavdelingen din- de vil sikkert at du skal komme, og de vil sikkert sjekke deg- for har du premature rier er det kjempe viktig at du kommer deg til føden, for å få stoppet det,

altså mener ikke å stresse deg nå, men ring til de du- så kan de vurdere hva dette betyr

litt viktigere for en "i din alder" (antall uker på vei) å kontakte føden om du har sånne smerter, enn en som nermer seg termin ( er jo ikke så farlig med modningsrier og sånn da)

Skrevet

Okei... men disse smertene gaar jo over igjen liksom.. og de har forekommet til sammens tre ganger naa.. paa ulike dager.. ikke sammenhengende dager... Men viss de dukker opp igjen, saa boer jeg kansje ringe foeden da...

tusen takk for svar =)

Skrevet

Hei. Jeg er endel plaget med det. Noen dager er det forferdelig vondt, også plutselig går det over litt. Har også vondt ned i det ene beinet.Jeg har bekkenløsning, så mine smerter forbindes med det. Er fullt mulig at det er det du har. Ta kontakt med legen din du. Spesielt ved litt anstrengelse, eller hvis jeg har ligget litt lenge, om natta spesielt, kommer smertene.Lykke til !

Har forresten hatt dette siden jeg var 4 mnd på vei. Er nå 6 1/2

Skrevet

Vet akkurat hva du mener, ble utsatt for det samme forrige tirsdag og ble livredd. Begynte under ribbeina på høyre side bak i ryggen og gjorde så vondt at jeg nesten ikke fikk puste. Måtte reise meg og gå rundt i 20 min før det ga seg. Gjorde ikke vondt i magen, men bare strammet seg litt på den ene siden. Jeg har ikke et direkte svar på hva det var, men siden jeg for første gang lå flatt på ryggen i sofaen (pleier å sitte i god stolen) så tror jeg det kan ha vært vekten av barnet som presset på de store venene og nervene i ryggen. Er i uke 30 nå, og har som sagt ikke opplevd det igjen. Er også andre gangs fødene, og var aldri borti noe sånt sist gang. Er også plaget med bekkenet, men det er på den andre siden, så jeg ser ingen sammenheng der. Håper dette ga deg litt hjelp, men skulle det inntreffe flere ganger, ville jeg absolutt ha dratt til legen. Vet selv hvor redd jeg ble, og det var absolutt ikke behagelig nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...