Gjest Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 noen som vet maks bidrag far kan betale for en baby under 1 år? når man har ordning med nav. takk for svar.
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Det er ikke noe max grense i bidrag, alt er på grunnlagg av lønn(din og x) og antall netter barnet er hos far. Har far over en viss sum i mnd som (tror) 580 000(ca) kan man søke om EKSTRA bidrag i tilegg til vanlig bidrag. Du kan selv teste ut bidragsveilederen på nav.no
Gjest Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 Tror at far kan bli pålagt maks litt under 4.000 dersom han altså ikke tjener over ca 580.000. For folk med million-lønninger er det vel ikke mer enn rundt 5% av lønn. Og det er jo billig i forhold til den gamle ordningen som var 11% av bruttolønn for ett barn uansett hvor stor fars lønn var.
Gjest Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 He he nei, jeg får over 4000 i mnd og han har fortsatt ikke over det som tilsier ekstra barnebidrag. Det er IKKE noe max. Alt kommer ann på inntekten til hverandre i tillegg til sammvær til barnet, ALDER på barnet og om barnet er i barnehage eller sfo da uten at mor mottar stønad til barnetilsyn. Ang alder har man to grupper hvor bidraget øker. 7 år 11 år da øker bidraget hvis man søker pga det koster mer for eldre unger
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Fint for Angelica at hun får over 4000 i mnd. Men HI spurte om en baby under 12 mnd. -Jeg går ut fra at den ikke har nådd en alder hvor bidraget øker -Jeg går også ut fra at den ikke er "i bhg eller sfo uten at mor mottar støtte til barnetilsyn". Spørsålet blir altså: Hva er det meste en far med inntekt under 580.000 kan måtte betale for ett barn under 12 mnd. Det er vel det samme som å stille spørsmålet: Hva blir bidraget dersom far tjener 579.000 og mor ingen ting, og barnet er under ett år? Jeg tror svaret vil være under 4.000, selv om Angelica får mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå