Minnie_Moon Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Jeg fikk ei nydelig lita jente 10. mai. Jeg begynte å merke at noe var på gang morgenen 8. mai. Slimproppen gikk, og jeg hadde murringer i magen hele dagen. På kvelden begynte riene å komme. De var ikke så kjempevonde men kom med nokså tette mellomrom. Jeg og samboeren pakket alt klart og gikk å la oss for å sove litt. Noe jeg selvfølgelig ikke klarte. Reiste meg for å gå på do kvart over tre, og da sildret vannet. Hadde talt 7 minutter mellom riene, og begynte å bli litt nervøs, for vi bor en time unna sykehuset, og hadde fått beskjed om å starte å kjøre når det var ca 10 min mellom riene. Jeg vekket samboer og sa at nå ville jeg dra. Vi kom på sykehuset der de kunne konstatere at fødselen var helt i startfasen. Vi ventet og ventet, men det skjedde ikke så mye mer. Formiddagen den 9. mai fikk vi beskjed om at jeg kom til å bli satt i gang morgenen etter dersom det ikke startet ordentlig av seg selv ettersom vannet hadde gått. Dagen etter klokken 12.30 var fortsatt lite skjedd. Jeg ble satt på drypp, og da kom riene for fullt, og de var VONDE og jeg ble veldig kvalm for hver rie som kom. Jeg fikk lov å prøve lystgass. Det virket kjempebra. Kvalmen ble borte og den tok virkelig toppen av riene. Jordmor forsøkte etter hvert å stille opp dryppet, men jeg ba henne stille ned igjen for riene var så kraftige. Klokken 15.00 Ba jeg om epidural. Jeg som hadde vært så tøff og sagt at jeg skulle forsøke å klare meg uten, var plutselig ikke så tøff lenger. Samboeren gikk for å spørre jordmor, men kom tilbake å sa det var vaktskifte, så vi måtte vente. 15:30 kom min nye jordmor. Hun undersøkte meg å fikk brått hast med å bestille epidural. De hadde ikke trodd jeg skulle være kommet så langt. 4 cm åpning. Men 20 minutter senere da legen kom var det for sent. 9 cm åpning. Da gikk det heller ikke lenge før pressriene kom. Da kastet jeg fra meg lystgassen. Effekten var ikke den samme og jeg følte ikke at jeg trengte den lenger. Det var ikke vondt på samme måte. Det var herlig å vite at snart var det over! Klokken halv fem fikk vi en liten pike på 3020 gram og 50 cm. Fødselen var en flott opplevelse. Jeg er faktisk overlykkelig for at vi ikke rakk å sette epidural, og hadde jeg visst at det skulle gå så kjapt hadde jeg kanskje latt være å spørre etter den! Lykke til til alle som går å venter! Håper dere får en fin fødsel dere også!
mamma i juli Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Å nå begynte jeg å glede meg til det hele er overstått.... Lykke til og kos dere masse!!!
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 25. mai 2007 #7 Skrevet 25. mai 2007 Ååå! Spennende å lese:) Gleder meg så sinnsykt til jeg kjenner at noe er på gang! Gratulerer så masse med lille baby:) Lykke til med amming, barsel og hele sulamitten:)
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 25. mai 2007 #8 Skrevet 25. mai 2007 Gratulerer så mye!!! Hørtes ut som en fin opplevelse..hjalp faktisk litt på humøret mitt, har vært så sur og lei i hele dag..men nå ble jeg liksom fylt med en gledesfølelse inni meg, om at jeg og snart skal få en liten baby!! takk takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå