Lirum Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Vi reiser snarlig til USA og storbyen NYC med våre tre barn. Eldste er 7, mellombarnet er 41/2 og minstemann er bare 3 mnd. Vi har vært høye og ville av begeistring siden vi bestemte oss for å slå til med DEN STORE REISEN, som vi har som mål og gjøre ca hvert 5 år. Men når får jeg så utrolig mange reaksjoner på disse planene, men ingen helt klare ord!! Jeg forstår jo at NYC er litt forbundet med et villt og rocka uteliv, og det er jo opplagt at "clubbing at night utgår helt" - Det har vi imidlertid gjort før, både pappaen og jeg. Det vi ikke har som vi tenker å gjøre nå, er å bruke Central park mye, reise mer enn en gang til Coney Island, og faktisk komme dit så lenge før solnedgang at vi faktisk rekker å oppleve det. - Vi voksne ønsker selvfølgelig flere kunstmuseums-turer, men også teknisk museum og naturhistorisk osv .... Vi er klar over at vi ikke kan slepe ungene omrking, men at vi må ta det rolig! Jeg tror vi kommer til å snakke med fler amerikanere denne gangen enn noen gang før på tur i NYC... Mine bekymringer er: Vogn og amming, er det slik at vognen nektes inngang overalt? Er det slik at amming er fullstendig tabu? - Også dette megetsigende blikken fra venner og bekjente, jeg klarer ikke å trenge ned i hva det er??? Er det farlig, det kan jeg liksom ikke forstå. Det blir nok slitsomt enkelte stunder, men slik er jo også hverdagen, og i hverste fall får vi riste av oss jet-lagen på rommet og sove litt på skift et par dager jeg og mannen!!!?? Vi har valgt å fly med Iclanair, det kjennes trygt og greit. Har en venninne som har reist mye med sine to til NYC, goså med baby. JEg har ikke hørt noe som helst negativt eller kompromitterende fra hennes reiser!? Noen meninger og råd og reaksjoner? Erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Jeg skjønner ikke helt hva folk reagerer på... det finnes jo masse man kan gjøre der selv om man har barn!! Tror dere kommer til å få en kjempe fin tur!! Når det gjelder amming så har jeg ikke all verdens erfaring derfra, men tror amming har blitt mer vanlig enkelte steder der borte. Grunnen til at så mange ikke ammer der er jo rett og slett fordi de ikke har så lang permisjon. Og at amerikanere er mye mer "sjenerte". Har aldri hørt at det skal være noen store problemer med vogn, men jeg hadde kanskje ikke tatt med den største vogna og kanskje en med svingbart hjul foran pga mye mennesker!! God tur
Angelas_Baby Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Jeg dro til New York alene med eldstegutten da han var 6 mnd.... Det gikk KJEMPEBRA!!! vi var der i 3 uker. Jeg reiste med Icelandair, og angrer ikke...kjempehyggelige ansatte, og de byttet om slik at jeg fikk en 3-seters for meg selv. Å bytte i Island klarer nok selv en 6 åring å gjøre selv. stille og rolig flyplass VOGN: jeg hadde med quinny sportsvogn jeg... ingen lur ide! Kom ikke inn på buss eller ned på banen. (det er få stasjoner som har rulletrapp eller heis, bare laaaange trapper). Ta med en liten paraplyvogn som kan legges helt ned siden babyen er liten. Ta også med en bæresele om du har mulighet. Jeg tror ikke jeg hadde klart meg uten! AMMING: Skjønte tydeligvis at amming var HELT tabu. Folk så rart på meg da jeg sa jeg ammet, som om jeg var et dyr fra en annen verden!! Men det dreit jeg i...ammet til og med på t-banen!!!! MÅ man så må man, men prøvde å gjøre det mest mulig diskret da! husk t det kan være veldig klamt og klam luft der. Også bær du amme babyen både opp og ned på flyet pga trykket... så slipper den å få dotter i huet!!! god tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå