Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Korleis mammanamn har dokke andre medmammaer der ute? Mamma ein, mamma to, mamma a mamma b, mor..?
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Siden vi har ulike morsmål, løste vi den ganske greit med mamma og mommy. Men jeg kjenner par som bruker både mamma & mor, mamma & navn, mamma forbokstav & mamma forbokstav, mamma & mamma - med navn i tillegg der det måtte behøves, mamma & dadda, mamma & mimmi osv. I grunn bare fantasien som begrenser, skjønt jeg har hørt argumentet om at dersom man bruker mamma og mor, vil det være forvirrende for omgivelsene, i og med at de fleste antar at mamma og mor er samme person. Vi har ikke opplevd noen misforståelser med dette, selv om det sikkert er ganske naturlig å anta at mamma og mommy er samme person også.
Regnbuemor til 2 Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Vi bruker mamma og dadda. Dadda har blitt et "begrep" i nabolaget her. Når hun henter i barnehagen for eksempel, så skriker alle ungene "dadda" og henger seg rundt henne.Det har liksom blitt navnet hennes på et vis. Før lillejenta ble født var vår plan at vi skulle være mamma og mamsen. Men lille jenta sa dadda til henne, og da var vi solgt! Vi er ganske sikre på at det kun er jeg som skal bære frem barn her i huset, derfor valgte vi denne løsningen, men om vi begge skulle vært biomødre tror jeg vi ville gått for mamma+navn varianten.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Mamma og Mamsen fungerer veldig fint i vår familie.. Hilsen Mamsen til god gutt
Renathe72 Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Hei vi hadde samme problemet! Men hos oss blir vi kalt Mamma og Moa ( Moa er mesten dansk for mor!)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Mamma og Morsan (litt svensk variant;-)
Deneb Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Hos oss er det kort og godt "mamma"! ) Vår eldste sønn har funnet ut at det er helt genialt, for da vil han alltid være sikret et svar. Han er kjapp med å si "ikke deg mamma, andre mamma vel", hvis henvendelsen hans er spesifikt rettet den som ikke har svart. Er likevel usikker på om venner og familie er like glade for løsningen - de aner jo aldre hvem av oss han snakker om! )
storkebaby08 :) Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Vi har stjelt idèen med Mamma og Moa, syns det var ein søt variant, so no prøvar vi å venne oss til å bruke det, mens vi ventar på nurket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå