Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta er nå 5 mnd og vi har begynt så smått med grøt. Har gitt noen få skjeer til formiddagsmåltidet da jeg har lest at det er fint å gi ny mat på formiddagen. Leste at det var lurt å øke til to måltider om dagen før mengden økes utover noen skjeer.

Fram til hun nå fikk grøt har hun ca 5 måltider mme i døgnet. (4 på dag, og 1 måltid om natten)

Jeg er litt usikker på hvor mange måltider med fast føde hun bør få, og hvor lenge kan jeg kun gi mme til måltidet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Dattern min er snart 9mnd og har fått mme helt siden starten da jeg hadde masse problemer med ammingen..

Hun fikk grøt da hun var 4mnd gammel. Jeg startet likt som deg på formiddagen med noen skjeer, så økte jeg til større posjon etterhvert.. Jeg økte ikke antall måltider før hun spiste en ok posjon på formiddagen, så begynte jeg med middag så med kveldsgrøten.. Mina har sovet hele natten siden hun var 6uker..

Idag får Mina dette:

Frokost 180ml mme

Lunsj: Grøt+ vann 120ml mme

Middag: middagsglass+vann

Kvelds: Grøt+vann og 180 ml mme

Hun liker ikke fruktglassene

Skrevet

takk for svar.

Jeg også tenkte å ta middagsmåltidet før kveldsmåltidet slik som du gjorde. Ser ut som en fin måltidsordning det der. Er det slik at hun ikke orker mer enn 120 ml mme til lunsj eller får hun ikke mer? Bare nysgjerrig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...