Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 var hos legen idag..og har blodtrykk på 150/100 han sa det var litt høyt,men ikke ved tanke på situasjonen. får helt hetta for at jeg skal få slag osv jeg:( måtte bare få det ut:(
MammaDilla Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Nå vet jo ikke jeg hva situasjonen er og hvor gammel du er, men hvis legen sa det ikke var noe å bekymre seg over så kan du sikkert slappe av. Vet at det er lettere sagt enn gjort, men prøv Lag et godt fotbad og en kopp te og forsøk å tenk på noe annet?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 er 26år. den siste tiden har vært preget av mye angst og bekymringer... er veldig fornøyd med legen min,og vet han hadde gjort noe vis det hadde vært grunn til det..men klarer likevel ikke slappe skikkelig av..men det gjør det jo bare mye verre... uff.. HI
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Fikk du hjelp for angsten da? Sliter med lavt blodtrykk jeg, og da skal jeg spise salt mat...altså burde du holde deg vekk fra salt da dette binder væske i kroppen og skaper høyt blodtrykk.
Har byttet nick ! Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Dette er sikkert ikke noe å bekymre seg over. BT hos legen blir sjelden 100% korrekt. Mange personer får høyere BT med engang de tråkker over terskelen til ett legekontor, pga stress og engstelse ,bevisst eller ubevisst. Undertrykket ditt var høyt, men det er helt sikkert ikke så høyt nå når du er hjemme!
vi blir 4 :o) Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Jeg mener du ikke trenger bekymre deg for slag! Blodtrykket ditt var høyt, men ikke høyt nok til å gi slag i og med at du er så ung... men dersom man går med så høyt blodtrykk en stund vil det være en fare for slike komplikasjoner. det du også må tenke på er at trykket går opp når man er stresset, sdå du ligger sikkert noe lavere til vanlig ) Da jeg hadde svangerskapsforgiftning var blodtrykket på det værste 230/200, og da er det fare for akutt overbelastning av blodårene, og evt. slag.. Men det gikk bra det og ) Du må nok kanskje starte på blodtrykkssenkende tabletter. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå