Gå til innhold

Angående sykemelding...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nå 17+1 i dag. Jobber for tiden fullt, men jeg er helt tappet for energi når arbeidsdagen begynner å nærme seg over.. Kl 16 er jeg helt utkjørt og det er så vidt jeg klarer å kjøre bil hjem uten å sovne. Vi holder på å pusse opp et gammelt hus, og samboer ender opp med å gjøre alt alene og jeg ligger bare på sofaen å sover. Dette tærer på samvittigheten min, men jeg har virkelig ikke sjangs til å gjøre noe. Samboer er helt topp. Klager ikke et sekund!

Men nå vurderer jeg å dra til legen for å høre om han kan gi meg en sykemelding. Men jeg er jo ikke syk, jeg er jo bare helt tappet for energi. Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle? Jeg har ingen fysisk krevende jobb, jeg har kontorjobb som er veldig stressende til tider...

Det skal også nevnes at jeg har vært 50%sm i 4 uker fra uke 8-12 på grunn av oppkast og kvalme.

Takker for alle synspunkter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes du skal snakke med legen, og fortelle akkurat hvordan du har det. de fleste leger er tross alt forståelsesfulle, og det er visst i tiden nå at man heller sykemelder gravide for at de skal få et så behagelig sv. skap som mulig, enn at de nekter deg sm. jeg synes personlig at når sv. skapet blir preget av å komme seg gjennom jobben, og ikke klare noe mer resten av døgnet, så bør man i det minste få jobbe redusert. for mange er det tungt å være gravid, og det er en kort periode av livet. be legen om å få redusert arb. tid;)

Skrevet

Hei

Skriver ikke dette for å helle slat på såret men håper virkelig at du har en grei lege.

Jeg er nå 16+3 og er i full jobb ++ (100 % på kontoret som ingeniør plus 23% som hjemmesykepleier annen hver helg).

Jeg har vært forferdelig kvalm og dårlig og har ikke fått en eneste dag sykemelding av legen min. Det eneste hun sier er at graviditet er ikke sykdom. Jeg hadde blødninger og ble beordret å holde med i ro i 3 dager av legevakta men da jeg kom til legen min etter 3 dager beordret hun meg på hun meg på jobb som hjemmesykepleier. Hun tok GU og måten hun sa det på tolket jeg som om jeg jugde om blødninger siden hun ikke kunne se noe blod spor. Jeg er glad i mennesker og har hatt ekstra jobb i 6 år og vil ikke slutte nå. Legen min sier at jeg skal ta det med ro og heller slutte i ekstra jobben men det vil jeg ikke.

Så jeg klaget og gråt til jordmor og hun ordnet UL på veldig kort tid, og det viste seg at jeg blør litt fra livmorhalsen men ikke noe farlig og tror at hun tok kontakt med legen min som hun sa hun skulle gjøre.

Jeg har fått bekkenløsning, er fortsatt kvalm, trøtt trøtt ...... men sykemelding får jeg ikke. Nå skal jeg til gynekolog som skal følge meg videre under graviditeten. Jeg stoler rett og slett ikke på legen min lenger. Hun lovte å ta blodprøver ofte siden pappa er diabetiker og søsteren min fikk det under graviditet men siste to ganger jeg har vært der har de glemt det, og sier at vi gjør det neste gang.

Jeg hadde føling tre ganger, begynte å kald svette, ble svimmel og uvell og når jeg tok to-tre sjokladbiter ble jeg bra i løpet av kort tid. Det skjer som regel de dagene jeg ikke klarer å beholde maten.

Håper du har en grei lege som tar deg på alvor, min har ødelagt gleden under graviditeten så langt.

LYKKE TIL og hilsen fra en som ikke har noe liv utenom jobben :(

Skrevet

Jeg er heldig og har en veldig forståelsesfull lege. Jeg har gått sykemeldt helt i mange uker, men har nå begyt å jobbe igjen. Han spør om jeg orker å jobbe. hvor mye og hører etter. Aist jeg var gravid fikk jeg sykemelding for di jeg ble fort sliten, har en veldig fyisk jobb. Snakk med legen din og forklar problemet. Lykke til.

Skrevet

Hei! HI her!

Fy flate, du har jammen meg en sadistisk lege!, Tiger-baby i magen:)))!

Hadde jeg vært deg, hadde jeg skiftet fastlege tvert!

Min lege er nok mer forståelsesfull. Jeg tviler ikke på at jeg får sykemelding, egentlig. Men det er den samvittigheta da. Ond sirkel egentlig. Hvis jeg blir sykemeldt kommer jeg til å ha dårlig samvittighet ovenfor jobben, og hvis jeg fortsetter slik jeg gjør nå, plages jeg av samvittighet ovenfor samboer, hus&hjem..!

Er ikke lett dette her altså.

Skrevet

Jeg vil ikke bli sykemeld i min faste jobb. Har jo jobbet der i 4 år uten en eneste dag med egenmedling. Har jo gått på jobb både med migrene, feber, gips på beinet, brekt ribbein osv... og legen min vet det.

Før så spurte hun om jeg trengte sykemelding og hver gang fikk hun nei til svar.

Det verste av alt var at på kontroll da jeg hadde blødninger og jeg sa til henne at jeg er redd for å løfte eldre mennesker så fikk jeg til svar at man kan ikke løfte på seg abort og hun tror at jeg har angst for å gå på jobben der. Ville sende meg til psyikolog siden jeg bekymrer meg for mye angående babyen. Men skal vi ikke bekymre oss for baby i magen????

Tenkte jeg skulle bytte henne men det er ingen ledige og jeg har lyst å ha en kvinnelig lege.

Skrevet

Dårlig samvittighet er en kvinnesykdom spør du meg.. :) Jeg har dårlig samvittighet for det meste, og overfor alle, men alle sier at jeg skal tenke på meg selv og på babyen. Så det her jeg gjort og fått sykemelding 50 % fra jobben på sykehuset med full støtte fra samboer, kollegaer, legen og venner. Jeg har jobbet dobbelt mange ganger for andre som har vært borte fra jobb og nå er det faktisk jeg som trenger det. For en gangs skyld må man være egoistisk og tenke på egen livskvalitet og på babyen som skal vokse og bli fullkommen...

Skrevet

Glemte å skrive at vi egentlig burde ikke ha dårlig samvittighet for jobben men heller tenke på det som gjør oss lykkelig.

Det er faktisk ingen på jobben min som går og sier takk for at du er på jobb når du er så dårlig.

Gjør det som gjør deg lykkelig og tenk på mannen din også, min har det ikke lett :( og jeg har dårlig samvittighet men har trøster og hjeleper alt han kan.

Skrevet

Det høres ut som om det er legen din som må til psykolog spør du meg, Tiger-baby i magen. Jeg hadde heller valgt en mannlig lege da, har hørt at mange av de mannlige legene er greie i forhold til sånn problemstillinger. Hadde absolutt byttet til noe annet iallefall !!!!

Skrevet

Du Tiger-baby i magen, du må bytte lege!

Jeg er selv i nesten samme situasjon, har 100 & kontorjobb og har ca 20 % i butikk. Denne uken ble jeg sykemeldt fra butikkjobben mot min vilje, fordi legen mente det var for mye å jobbe mer enn 100 % (+ at jeg hadde hatt er par tilfeller av blodtrykksfall, er ellers helt frisk). Fikk beskjed om at jeg skulle bruke "fritiden" på meg selv og babyen. Jeg hadde ikke kommet til å be om sykemelding, men nå kjenner jeg at jeg faktisk har mye mer overskudd til andre ting allerede.

Som du selv sier er det ingen som som kommer til å takke deg hvis noe skulle skje heller..

Legen din kan enten ikke ha barn selv eller så har hun hatt veldig ukompliserte svangerskap..

Skrevet

Mye bedre at du sykemelder deg litt nå, enn at du presser deg for hardt og blir 100% sykemeldt tidlig. Jeg er i uke 22 og er 20% sykemeldt, som et forebyggende tiltak slik at jeg holder ut lengst mulig... fordi jeg er sliten!

Skrevet

Hvis du føler deg for sliten for å utføre jobben slik du normalt ville gjort, sykemeld deg. Nå er det deg og babyen som er første pri, og du skal ikke presse deg selv eller ha dårlig samvittighet. Graviditet er ikke en sykdom, det er greit, men blir man sliten så blir man sliten.

Skrevet

Og forresten tigaer-baby i magen, BYTT LEGE!! Hu dama høres jo ikke riktig navla ut.

Skrevet

Herregud jente - bytt lege på flekken!!!! Hun hurpa der burde fått seg et spark midt bak. Hu burde IKKE vært lege spør du meg. Ingen medlidenhet, forståelse for enkeltmennesker. Sikkert en stor egoist som ikke har barn sjæl!

Er nærmest helt sjokka jeg. Har en utrolig flink lege, som lytter og tar seg tid til meg. Han stoler jeg 100 % på. Nå skjønner jeg at jeg er heldig!

Skrevet

Tiger mamma bytt lege det går ikkje an å ha ein sånn doktor..

å hovd. innlegger : ein er trøtt av å vera gravid.. å det tar på å gå på jobb å bygga hus... men syns vel kansje det er litt dumt å sjukemelde seg pga av det visst du har det greitt uten om det.. men selfølgeli det går jo an å bli 10 % sjukemeld berre for å sjå om det blir bedre..å ikkje så trøtte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...